سردار محسن خان چرلی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مأمورین نیروی انتظامی در شهرستانهای غرب استان تهران در کنترل و ایست بازرسی مسیرهای عبوری و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به منظور مبارزه با ورود کالای قاچاق با بهره گیری از امکانات اطلاعاتی بیش ازهشتصد و هشتاد و هفت میلیارد ریال کالای قاچاق شناسایی کشف وضبط شده است.
وی افزود: در این رابطه 1261 پرونده تکمیل و 1500 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند .
وی ادامه داد : در این مدت هشتصد و 33 هزار لیتر انواع سوخت قاچاق در مناطق مختلف غرب استان تهران توقیف شد که نسبت به سال گذشته 163 درصد افزایش داشته است .
وی بیان داشت: کالاهای قاچاق کشف شده شامل انواع لوازم خودرو ، صوتی و تصویری ، دارو ، البسه ، لوازم خانگی و سایر موارد بوده است .
وی اظهار داشت: به منظور کنترل و نظارت بیشتر شهرستانهای استان تهران طرح هوشمندسازی به منظور ایجاد نظم و امنیت و آرامش و مقابله با هرگونه بی نظمی با همکاری کلیه شهرداریهای تابعه و دستگاه های ذیربط از سال 96 به مرحله عملیاتی خواهد رسید .
وی افزود: کلیه تمهیدات لازم برای ایام تعطیلات نوروزی به منظور ایجاد امنیت در داخل شهرها و مسیرهای عبوری برای مسافران نوروزی و شهروندان اندیشیده شده و پلیس خدمتگزار با هدف ایجاد آرامش به صورت شبانه روزی گشتهای ویژه موتورسوار ، اکیپهای خودرویی به صورت نا محسوس مناطق را تحت کنترل دارد و با هرگونه بی نظمی برخورد قانونی خواهد کرد.
وی افزود: ما از شهروندان انتظار داریم هرگونه موضوع انتظامی را به کلانتریها و اکیپ پلیس سیار و مراکز فوریتهای پلیسی 110 اطلاع دهند.
وی بیان داشت: در شهرستانهای غرب استان تهران یکصد هزار واحد صنفی وجود دارد که پلیس به منظور بالا بردن ضریب امنیت اصناف 77 هزار مورد به کسبه و اصناف اطلاع رسانی و تذکر داده است که خوشبختانه همکاری اصناف و معتمدان در این زمینه مطلوب بوده است .
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران خاطر نشان کرد: با تلاش پلیس فتا 577 فقره ارتکاب جرم از طریق فضای سایبری توسط افراد سودجو و کلاهبردار در سال 95 رخ داده که از این تعداد با تلاش همکاران 533 مورد کشف و با متخلفین برخورد قانونی شده و در این رابطه 430 نفر دستگیر شدند که بیشتر جرائم کلاهبرداری ، سو استفاد مالی از حسابهای بانکی مردم ، انتشار تصاویر و سایر موارد بود.
وگفت: ما از شهروندان انتظار داریم که مراقبت بیشتری را از کارت بانکی و همچنین ارتباط با افراد ناشناس از طریق فضاهای مجازی و سایبری داشته باشند و هیچ گونه اطلاعات شخصی را در اختیار افراد قرار ندهند .
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد علی مرادی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 7409 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.