به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، در 23 بهمن سالجاری فردی با مراجعه به کلانتری 131 شهرری گفت: برادرم بنام «وحید» ( 32 ساله ) صبح روز گذشته از منزلش خارج و پس از آن مراجعتی به خانه نداشته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان افراد و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
برادر فرد گمشده گفت: مدتی پیش برادرم بواسطه معرفی یکی از دوستانش اقدام به سرمایه گذاری در زمینه واردات خودرو در یک شرکت خصوصی واقع در منطقه میرداماد به مبلغ 500 میلیون تومان کرد؛ قرار بود تا شرکت در قالب یک قرارداد به تعهداتش در قبال برادرم عمل کند اما با وجود گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی، این شرکت هیچگونه اقدامی در خصوص عمل کردن به تعهداتش انجام نداد و آنگونه که برادرم گفته بود مدیر این شرکت بنام «پوریافروهر» نیز حاضر به بازپس دادن مبلغ سرمایه گذاری شده نبود.
وی افزود: صبح روز گذشته برادرم به قصد ملاقات با فروهر از خانه خارج شد؛ پس از گذشت چند ساعت با وی تماس گرفتیم اما تلفن همراهش خاموش بود و پس از آن نیز به خانه مراجعه نکرده است.
براساس این گزارش با مراجعه کاراگاهان به دفتر کار پوریا فروهر در منطقه میرداماد مشخص شد که اساسا شرکتی برای انجام واردات قانونی خودرو توسط این شخص ثبت نشده و اقدامات این شخص در خصوص واردات خودرو صرفا صوری و کاغذی است؛ در ادامه هویت واقعی پوریا فروهر بنام «خسرو . ن» ( متولد 1359 ) به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری شناسایی شد.
این متهم سابقه دار در سال 91 با تأمین قرار در قالب مرخصی از زندان آزاد و پس از آن متواری شده بود.
با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ساختمان محل کار و زندگی پوریا مشخص شد که فرد گمشده(وحید) در ساعت 09:30روز 22 بهمن وارد ساختمان شده اما پس از آن دیگر از ساختمان خارج نشده است؛ در ادامه با بررسی دوربین مدار بسته صحنه انتقال بسته ای مشکوک توسط پوریا در ساعت 13:30 روز 24 بهمن کشف شد.
با بررسی مرحله ای تصاویر دوربین های مداربسته خودرو پژو آردی به شماره انتظامی ایران 14/*** س 48 شناسایی شد که پوریا بسته مشکوک حاوی جسد را در صندلی عقب آن قرار داده و از شرکت خارج شده بود.
با شناسایی مالک خودرو به عنوان یکی از افراد شاغل در ساختمان محل کار پوریا فروهر ، این شخص گفت که فروهر خودرو را به صورت امانت از من دریافت کرده و در خصوص انتقال بسته مشکوک توسط وی هیچگونه اطلاعی ندارم.
با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده و احتمال ارتکاب جنایت توسط فروهر ( خسرو . ن ) ، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت؛ سرانجام در 16 اسفند سالجاری کارآگاهان با شناسایی محل تردد «خسرو . ن» در منطقه ولنجک، وی را در حین تردد با یک دستگاه خودرو اپتیمای استیجاری دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
خسرو پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی صراحتا به ارتکاب جنایت با انگیزه اختلاف مالی اعتراف و عنوان داشت: وحید برای پیگیری سرنوشت مبلغ سرمایه گذاری شده اش ( 500 میلیون تومان ) برای واردات خودرو به دفترم آمد که در ادامه با یکدیگر درگیر شدیم؛ با شدت پیدا کردن درگیری ، چند ضربه با تیغ موکت بری به گردنش زده و نهایتا به علت شدت خونریزی در همانجا جان باخت.
وی افزود: جسد را در داخل چندین لایه پلاستیک بسته بندی گذاشتم و پس از امانت گرفتن خودرو متعلق به یکی از افراد ساختمان، در روز تعطیل جسد را از ساختمان خارج و به شهرستان آمل – بخش لاریجان – منطقه پلور منتقل و در دره های آن منطقه رها کردم.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در کورد این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم کارآگاهان به منطقه رها شدن جسد مقتول در منطقه پلور اعزام و با بهره گیری از سگ های جستجوگر بقایای بجای مانده از جسد کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد.
وی افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
خبرگار: مهدی مقدر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.