به گزارش ایرنا، یادمان 'بیست' با هدف غرس 20 درخت همزمان با هفته درختکاری و به یاد فرهیختگان و نام آوران شهرری از جمله مرحوم شیخ رجبعلی خیاط، پهلوان غلامرضا تختی، بدیع الزمان فروزان، جواد نکونام، شیخ محمد خیابانی، شهید رستگار، شهید آتش نشان شفیعی، حمید سوریان، حاج آقا مجتبی تهرانی، دهخدا، شهید امرائی، شهید مرتضی آوینی، شیخ صدوق، محمد تقی فلسفی، جوانمرد قصاب، مرحوم زارع، مرحوم موذن زاده اردبیلی، علیرضا دبیر، طیب رضایی و استاد امیرخانی در بوستان مشاهیر در فرهنگسرای ولای شهرری برگزار شد.
حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، صفوی شهردار منطقه 20، دبیر عضو شورای شهر تهران، نصیری مدیر کل بنیاد شهید شهرستان های استان تهران و نصراله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری در این مراسم حضور داشتند.
شهردار منطقه 20 در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: برنامه امروز غرس نهال با محوریت مشاهیر مدفون و افراد نام آور اهل شهرری و کسانی که به نحوی در رشد و توسعه شهرستان ری نقشی داشته اند برگزار می شود.
سید احمد صفوی افزود: در این برنامه فرهنگی و نمادین 20 نهال به یاد مشاهیر، شهدا، ورزشکاران، هنرمندان، علما، کسبه و معتمدان شهرری در بوستان مشاهیر واقع در فرهنگسرای ولاء غرس می شود.
وی در خصوص نحوه دعوت مهمانان این مراسم عنوان داشت: کسانی که به این برنامه دعوت شدند به نوعی با مشاهیری که به نام آنان نهال غرس می شود ارتباط دارند به عنوان مثال نهالی که به نام کشتی گیر قهرمان کشور مرحوم تختی نام گذاری شده است توسط علیرضا دبیر و محمد محمودی غرس و نهالی که به نام فوتبالیست معروف جواد نکونام انتخاب شده توسط بهنام ابولقاسم پور بازیکن و دوست این فوتبالیست غرس می شود.
صفوی ادامه داد: نهالی که منتسب به شیخ صدوق است توسط حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری و نهال منتسب به شیخ رجبعلی خیاط توسط احمد کریمی اصفهانی نماینده رهبر معظم انقلاب در اصناف کاشته شد.
وی در خصوص برنامه های هفته درخت کاری شهرداری منطقه 20 اظهار داشت: روز گذشته 1 هزار نهال در بوستان زنبق غرس و در کل 100 هزار نهال در سطح منطقه 20 کاشته شده است.
صفوی با بیان اینکه نهال های انتخاب شده در این منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی انتخاب می شوند خاطر نشان کرد: نهال هایی که امروز در بوستان مشاهیر غرس شده از نوع سرو شیراز بودند که همیشه فصول سبز و شاداب هستند و توان سازگاری بالایی نیز دارند.
وی ادامه داد: شهرداری منطقه 20 در طول سال همواره از نهال های کاشته شده به خوبی نگهداری و آبیاری می کند ولی طبیعی است که درصدی از این نهال ها از بین بروند.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.