به گزارش ایرنا ، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از بیمارستان فوق تخصصی شهدای پاکدشت گفت: بسیاری از مردم تصور می کنند که حدود 40 شهر اطراف استان تهران همانند پایتخت از امکانات قابل توجهی برخوردارند ولی این مناطق از نظر خدمات درمانی با محرومیت های بسیاری مواجه می باشند.
وی بیان کرد: علت محرومیت شهرهای اطراف تهران این است که عده ای در این کشور فکر می کردند که اگر بخواهیم جلوی گسترش تهران را بگیریم نباید به حاشیه های تهران توجه داشت که متأسفانه این تفکر در کل کشور گسترش پیدا کرد.
وی افزود : با وقوع جنگ تحمیلی ، بروز خشکسالی و سوء مدیریت ها ، مناطق روستایی که در اوایل انقلاب حدود 70 درصد از افراد را در خود جای می داد خالی از سکنه شده و در شهرها مستقر شوند که این افراد به خدمات ویژه نیاز دارند.
هاشمی گفت : در دولت یازدهم برای نخستین بار برای 10 میلیون نفر از حاشیه نشین ها خدمات بهداشتی راه اندازی شده و به ازاء هر 3 هزار نفر یک مراقب سلامت ، هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه سلامت و به ازاء هر 25 تا 50 هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت راه اندازی شده است.
وی افزود : در آغاز فعالیت دولت دهم ، شهرستانی مانند قرچک که 300 هزار نفر جمعیت دارد حتی یک تخت بیمارستانی نداشت ولی با همت دولت و ظرف کمتر از 2 سال ، بیمارستان یکصد تختخوابی این شهرستان احداث و به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وزیر بهداشت افزود: شهرستان پیشوا که مبداء انقلاب درقیام خونین 15 خرداد سال 42 به حساب می رود از داشتن یک تخت بیمارستانی نیز محروم است و شهرستان 400 هزار نفری ورامین در تنها بیمارستان دولتی که 30 سال پیش مرکز جهادکشاورزی بوده خدمات درمانی را به مردم ارائه می کند.
وی گفت : شهرستان پاکدشت با جمعیتی در حدود 400 هزار نفر در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تنها 40 تخت بیمارستانی داشت که آن هم با همت خیرّین و تلاش دانشگاه علوم پزشکی اداره می شد که با همت دولت یازدهم و افتتاح بیمارستان شهدای پاکدشت ، تعداد تخت های بیمارستانی این شهرستان به 150 تخت افزایش یافت.
هاشمی گفت : با توجه به استانداردهای کشور ، هر هزار نفر جمعیت به 1.6 تخت بیمارستانی نیاز دارد که با احتساب جمعیت پاکدشت ، این شهرستان به 400 تخت دیگر نیاز دارد که دست یابی به این مهم به همت تمامی مسئولان وخیرین نیاز دارد.
وی بیان کرد: پاکدشت رو به توسعه است و باید به این منطقه که در حال تبدیل شدن به قطب صنعت استان تهران است توجه ویژه ای داشت.
وی افزود : در صورت تأمین زمین مورد نیاز ، آمادگی برای احداث بیمارستان جدید در این منطقه وجوددارد.
وزیر بهداشت اظهار کرد:در شهر پرند قرار است که 700 هزار نفر جمعیت ساکن شود در صورتی که حتی یک درمانگاه نیز برای آن در نظر گرفته نشده است.
وی گفت : در سفر رئیس جمهور به شهرستان ملارد ، احداث یک بیمارستان به تصویب رسید که امید می رود ظرف 2 سال آینده این بیمارستان احداث و به بهره برداری برسد.
هاشمی با اشاره به سکونت حدود 2 میلیون کارگر در شهرهای اطراف تهران گفت : دولت به تنهایی نمی تواند هزینه های احداث مراکز درمانی و بیمارستان را تأمین کند و از سازمان تأمین اجتماعی انتظار داریم که 2 یا سه بیمارستان نظیر بیمارستان میلاد تهران در این مناطق احداث نماید .
وی اظهار کرد: جای تأسف است که امروز برخی از افراد با بالا بردن توقع مردم باعث می شوند که شهد خدمات دولت کام مردم را شیرین نکند و این امر حتی امنیت ملی را نیز با خطر مواجه می کند.
وی بیان کرد: امروز در ورامین مرکز ام آر آی را افتتاح کردیم ولی هنوز کار به اتمام نرسیده خبرنگار سئوال می کند که چرا این بیمارستان این شهرستان مرکز سی تی اسکن ندارد ، اجازه دهید این خدمات کام مردم را شیرین کند بعد به سراغ باقی کارها که البته حق مردم است برویم.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.