به گزارش ایرنا ، در این مسابقات که روز دوشنبه در سالن مدیریت بحران هلال احمر پاکدشت برگزار شد ، دانش آموزان پایه هشتم دوره اول متوسطه در بخش های مختلف امدادی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
رئیس جمعیت هلال احمر پاکدشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: طرح مهارتی دادرس با هدف ارتقای سطح آمادگی امدادی دانش آموزان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت برگزار شده است .
امیر بذرافشان افزود: دانش آموزان با شرکت در طرح مهارتی دادرس و فراگیری دوره های امدادی، به مهارت هایی دست پیدا می کنند که در زمان بروز حوادث بتوانند به عنوان تیم های بحران مدارس، با اقدام به موقع و مناسب از بروز آسیب ها و تلفات انسانی جلوگیری کنند.
وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ارتقای سطح آمادگی امدادی دانش آموزان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت می باشد که با همکاری آموزش و پرورش برگزار می شود.
بذرافشان بیان کرد: در این دوره از مسابقات 9 تیم دادرس از دانش آموزان پایه هشتم دوره اول متوسطه در دو گروه دختران و پسران شرکت کرده و در آزمون تئوری و شامل اطفای حریق، ارزیابی و CPR، بانداژ و آتل بندی، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج اضطراری با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی افزود: تیم های برتر این دوره از مسابقات به مرحله استانی مسابقات دادرس اعزام می شوند.
شهرستان پاکدشت با 450 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در محور امام رضا (ع) واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.