به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه افزون بر500 اثر ارزشمند شیشه ای از 30 پیشکسوت صنعت شیشه و دانشجویان دانشگاههای دانشگاه الزهرا، پیام نورتهران، دانشگاه هنر تبریز و دانشگاه هنر تهران در باغ موزه قصر در معرض دید عموم قرار گرفته است.
در حاشیه این مراسم شهرام مریخی مشاور و دبیر شورای صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به خبرنگار ایرنا افزود:
در این نمایشگاه آثار در زمینه های شیشه حرارت مستقیم، شیشه گری فوتی، هم جوشی شیشه، تراش شیشه و نقاشی روی شیشه می باشد.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 22 غرفه برای آثار ارزشمند صنعت گران تهران در نظر گرفته شده است گفت: در این نمایشگاه در نظرداریم تا با تشویق هنرمندان جوان در کنار اساتید صاحب سبک بتوانیم صنعت شیشه سنتی استان تهران را گسترش دهیم.
مریخی اظهار کرد : در این نمایشگاه همچنین سه کوره از جمله کوره ذوب، تنش زدایی و گرمخانه را با تکنولوژی و متریال روز رونمایی شد.
دبیر شورای صنایع دستی استان خاطر نشان کرد: نخستین نمایشگاه تخصصی شیشه از عصر امروز به مدت چهار روز تا 18 اسفند ماه از ساعت 14 تا 20پذیرایی عموم است.
وی خاطر نشان کرد: در حاشیه این نمایشگاه کارگاههای تخصصی و ورکشاپ های آموزشی نیز برای علاقه مندان به این هنر سنتی را برگزار خواهیم کرد.
نخستین نمایشگاه سنتی صنعت شیشه تهران با حضور رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران،حسین هوشیار مدیر باغ موزه قصر و جمعی از پیشکسوتان تهران برگزار شد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.