به گزارش ایرنا ، مصطفی زینت بخش روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد:شهرستان قرچک به دلیل نزدیکی به تهران همواره پذیرای سرریز جمعیت پایتخت است و رشد روز افزون جمعیت این شهرستان ، ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی را که امروز بخشی از شهرستان شده ایجاب می کند.
وی افزود: محدودیت های ارضی شهرستان باعث شده تا در برخی از مناطق قرچگ سکونت گاه هایی به وجود آید که پدید آمدن آن، پیامدهای مختلف اجتماعی را با خود به همراه آورده است.
وی بیان داشت: عدم برخورداری این گونه سکونتگاه ها ازاصول ایمنی ساخت و ساز و نیز نداشتن دسترسی به امکانات مورد نیاز، سکونت دراین نوع مکان های را خطرات متعددی مواجه ساخته که لزوم توجه به این اماکن، به ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی منجر شده است.
زینت بخش گفت: یکی از مهمترین برنامه های شهرستان قرچک در ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی، طرح توانمند سازی این مناطق است که مطالعات توانمند سازی این اماکن در دست اقدام می باشد.
وی اظهار کرد: ارائه و اجرای طرح های علمی و عملی و پیش بینی اعتبارات لازم برای توانمندسازی این مناطق می باید در دستور کار مدیران و مسئولان شهرستانی قرار گیرد تا از آسیب های عدم رسیدگی به سکونت گاه های غیر رسمی کاسته شود.
معاون فرماندار قرچک افزود: به منظور ارتقا سطح فرهنگ عمومی مناطق حاشیه ای و سکونت گاه های غیر رسمی ، سه سرای محله در این مناطق احداث خواهد شد.
قرچک با بیش از 250 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.