به گزارش ایرنا، سیدمحسن میرمحمدمیگونی، عضو دبیرخانه کشوری پژوهش‌های دانش‌آموزی روز یکشنبه درحاشیه آیین افتتاحیه جشنواره جابر بن حیان و نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان ابتدایی شهرستان دماوندافزود: این جشنواره در بخش‌های مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری در اسفند ماه هر سال برگزار می شود.
وی اظهارداشت : هفتمین سال برگزاری این جشنواره در کشور با هدف شناسایی توانمندی ها استعدادیابی دانش آموزان دماوندبرگزارشده است .
میرمحمدمیگونی با بیان اینکه نمایشگاه مدرسه‌ای آن در بهمن‌ماه برگزار شد، افزود: مراحل استانی و کشوری این جشنواره در اردیبهشت‌ و تیر ماه هر سال برگزار می شود که هر ساله حدود سه میلیون دانش آموز با ارائه بیش از یک میلیون طرح شرکت می کنند.
عضو دبیرخانه کشوری پژوهش‌های دانش‌آموزی هدف از این جشنواره را آموزش و پژوهش برای دانش‌آموزان ابتدایی و شناسایی توانمندی آنان عنوان و خاطرنشان کرد: بعد از شناسایی دانش آموزان مستعد، زمینه لازم جهت تقویت و حمایت از استعدادهای آنان با معرفی به دستگاه های مربوطه فراهم می شود.
میرمحمدمیگونی ادامه داد: در هر مرحله این جشنواره هر منطقه بر اساس تعداد دانش آموزان سهمیه دارد که در استان تهران 170 طرح از مناطق مختلف مورد بررسی قرار می گیرد که از بین این طرح ها، هشت مورد توسط داوران برای مرحله کشوری انتخاب می شود که با توجه به آموزش های ارائه شده در طول سال، هر ساله شاهد افزایش کیفیت طرح ها هستیم.

**راهیابی 130 طرح پژوهشی به مرحله منطقه ایی در جشنواره جابر بن حیان
معصومه محمدی، معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره جابر بن حیان در دماوند اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان با توجه به اهمیت برگزاری این جشنواره، هر ساله به تعداد مدارس شرکت کننده در این طرح اضافه می‌کند که مرحله مدرسه ایی آن در ایام دهه مبارک فجر برگزار شد.
وی به مرحله منطقه ایی این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: امسال از مجموع 64 مدرسه ابتدایی شهر و روستایی - دولتی و غیردولتی، سه هزار و 500 دانش‌آموز از 30 مدرسه طرح‌های خود را ارائه کرده‌اند که از بین 700 طرح ارائه شده، تعداد 130 طرح به مرحله منطقه‌ای راه یافت.
معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه هرساله شاهد افزایش کیفیت طرح ها هستیم، گفت: در این جشنواره دانش‌آموزان پایه اول با توجه به داشتن سن پایین در مسائل جمع‌آوری اطلاعات، ترکیب، طبقه‌بندی و شناسایی و دانش‌آموزان در پایه‌های بالاتر در مسائل آزمایش، طراحی و ساخت مشارکت می‌کنند.
وی بیان کرد: از امروز نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموز آغاز به کار کرده و در آخرین روز این نمایشگاه‌ها، داوری با حضور راهوران آثار برتر را انتخاب و به مرحله استانی معرفی می کنند.
محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته یکی از دانش‌آموزان دماوند در جشنواره کشوری جابر بن حیان رتبه نخست را به دست آورده بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به کارهای ارائه شده، شاهد کسب موفقیت آنان در این دوره باشیم.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.