به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و سی و پنجمین جلسه غیرعلنی شورا و در جریان بررسی لایحه اصلاحیه بودجه مصوب سال 1395 شهرداری تهران افزود: پیشنهاد شهرداری برای اصلاحیه بودجه بالغ بر 787 میلیارد تومان بود که اعضای شورا با این رقم موافق نبود و رقم 595 میلیارد تومان را پیشنهاد کرد.
وی گفت: از این میزان 410 میلیارد تومان مربوط به ردیف های هزینه ای ، 165 میلیارد تومان ردیف های تملک دارایی و 20 میلیارد تومان ردیف تملک دارایی مالی است.
دبیرعنوان کرد: در سال 92 از بودجه 12 هزار میلیاردی شهرداری 5 هزار میلیارد تومان اصلاحیه آوردند و این در حالی است که در سال گذشته رقم اصلاحیه بودجه بالغ بر 1100 میلیارد تومان شده بود و در ادامه این روند کاهشی میزان اصلاحی بودجه مصوب سال 95 را 595 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم .
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: اصلاحی بودجه شامل جابجایی ردیف های بودجه است نه حذف آن ها و باید به این نکته دقت شود.
هادی ساعی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه گفت: کاهش اصلاحیه بودجه از 1100 میلیارد تومان در سال گذشته به 595 میلیارد تومان در سال جاری به معنای حرکت به سمت واقعی شدن بودجه است.
وی افزود: مجموعه های ورزشی و سالن ها به سازمان ورزش انتقال داده شده اما باید در نظر داشت که بودجه نگهداری آن نیز به سازمان ورزش داده شود.
محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در مخالفت با یکی از بندها که مربوط به خرید مخازن زباله می شد گفت: خرید مخازن زباله برعکس تفکیک زباله از مبدا است.
حبیب کاشانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز یادآور شد: امروز شورا در حسابرسی با هیچ کس برادر نیست و ما حساب ریال به ریال بودجه را داریم و این خیلی ارزشمند است.
احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز نسبت به بودجه توسعه باغ کتاب انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر باغ کتابی وجود ندارد که بخواهیم برای توسعه بودجه تصویب کنیم.
وی با بیان اینکه اگر زودتر این مکان در اختیار بهره برداران و ناشران قرار می گرفت، گردش مالی خوبی داشت عنوان کرد: این نحوه تلقی نسبت به مسائل و فضای شهری که ساخته نشده و تنها برای آن بودجه در نظر می گیرند، دارای اشکال است.
بر اساس این گزارش مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اصلاح بودجه در تمام دولت ها رخ می دهد اما هر چه بودجه دقیق تر باشد نیاز به اصلاح کمتری دارد.
وی افزود: سال 92 بودجه شهرداری مستلزم اصلاح 5 هزار میلیاردی بود در حالی که در سال جاری این اصلاح به 500 میلیارد تومان رسیده است.
چمران همچنین تاکید کرد: باید در اصلاحیه بودجه و جابجایی ردیف ها تاکید شود که حتی یک ریال از ردیف های مربوط به حمل و نقل عمومی نباید کاسته شود.
اعضای شورای شهر پس از بررسی اصلاحیه بودجه سال 95 شهردای تهران با رقم 595 میلیارد تومان را تصویب کردند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.