به گزارش ایرنا ، مردم خداجوی و ولایت مدار شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت که از روزهای گذشته با سیاه پوش کردن سر در منازل ، مغازه ها و نصب پرچم های سیاه در خیابان های شهر ، آماده اقامه عزای حضرت زهرا(س) شده بودند ، در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با برپایی آیین های عزاداری در مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه در سوگ شهادت حضرت فاطمه (س) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
عزاداران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در نقاط مختلف این شهرستان ها با تجمع در میادین اصلی به عزاداری پرداختند و سخنرانان در خصوص مقام و شخصیت والای حضرت زهرا(س) به سخنرانی پرداختند.
هیاتهای عزاداری با حضور در خیابان ها و میادین اصلی شهرها پس از سینه زنی و زنجیرزنی به سمت بقاع متبرکه و امامزادگان مدفون در این مناطق که پذیرای خیل عظیم عزداران است حرکت کرده و شهادت مادر ائمه اطهار را به ایشان تسلیت عرض نمودند.
بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت با برپایی ایستگاه های صلواتی از عزادارن پذیرایی کردند.
شهرستان پیشوا، مدفن امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا (ع) نیز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پذیرای خیل عظیم عاشقان خاندان عصمت و طهارت است که برای عزاداری و عرض تسلیت در این صحن باشکوه حضور پیدا کردند.
زائران و مجاوران حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) با عزاداری پرداخته و با قرائت زیارت عاشورا ، در دخت نبی مکرم اسلام اشک ماتم ریختندو به سر و سینه زدند.
بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ، امشب پس از نماز مغرب و عشا آئین سنتی تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا (س) در شهرستان های جنوب شرق استان تهران برگزار خواهد شد.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / /1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.