به گزارش ایرنا ، مجتبی بوربور روز سه شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج مشکلات اقتصادی کشور است و همه افراد از مردم تا مسئولان وظیفه دارند تا با توجه کردن به ظرفیت های داخلی ، حمایت از تولید کنندگان کشور و مدیریت جهادی زمینه تحقق این مهم را فراهم کنند.
وی افزود: مهمترین اصلی که امروز می باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد ، تلاش در جهت رونق تولید است که این مهم با رفع مشکلات تولید کنندگان میسر می شود ، فعالیتی که علاوه بر افزایش فعالیت های اقتصادی سرمایه گذاران داخلی ، به ایجاد فرصت های شغلی پایدار منجر می شود.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به رفع مشکلات فعالان اقتصادی گفت : دولت تدبیر و امید با وجود تمام تنگناهای مالی و مشکلات ناشی از تحریم هایی که به ایران تحمیل شده بود توانسته بسیاری از مشکلات حوزه اقتصاد کشور را حل کرده و به بخش صنعت جان تازه ای بدهد.
بوربور گفت: دولت درصدد است تا با ارائه تسهیلات مورد نیاز، واحدهای تعطیل و نیمه فعال تولیدی را بار دیگر به چرخه اقتصادی بازگرداند.
وی با اشاره به عدم آگاهی برخی از واحدهای صنعتی به قوانین و مقررات سازمان های تأمین اجتماعی و امور مالیاتی گفت : عمده مشکلات واحدهای تولیدی عدم آشنایی آنان به قوانین و مقرارت سازمان تامین اجتماعی و امورمالیاتی است که بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال با هماهنگی سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان تأمین اجتماعی و امور مالیاتی باید در اولویت دستور کار آنان قرار گیرد.
معاون فرماندار ورامین اظهار کرد: تصمیمات کارگروه ستاد تسهیل در حدود اختیارات قانونی دستگاه‌های عضو کارگروه و با رعایت قوانین و مقررات مربوط لازم الاجرا است و این کارگروه پایه و اساس برگزاری جلسات کارگروه استان می باشد که مشکلات استانی تولید کنندگان پس از تصویب در این شهرستان به استان جهت رفع آنها ارسال می گردد .
وی گفت : تا کنون پرونده 41 واحد تولیدی به منظور دریافت تسهیلات مربوط به سرمایه در گردش و سرمایه ثابت بررسی و جهت دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی افزود : با تزریق 770 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها و توسعه فعالیت آن ها ، 465 فرصت شغلی جدید در ورامین ایجاد می شود.
شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد ، از 750 واحد تولیدی خرد ، متوسط و بزرگ برخوردار است.
از مجموع واحدهای تولیدی ، 330 واحد مجوز صنعتی و 420 واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند که بیشتری تعداد آن ها در منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی مستقر می باشند.
145 واحد تولیدی چرم و سالامبور در شهرک صنعتی چرمشهر ، بزرگترین شهرک صنعتی تخصص چرم کشور مشغول به فعالیت می باشند.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.