به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مازیار حسینی روز سه شنبه در شانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران دربرج میلاد درحال برگزاری است ، افزود:درپیش از یک دهه اخیر سهم خودروهای شخصی در انجام سفرهای درون شهری 60 درصد و سهم حمل و نقل عمومی 40 درصد بود در حالیکه اکنون این نسبت معکوس شده است.
وی با بیان اینکه براساس گزارش انجمن های بین المللی ؛ تهران به عنوان یک کلانشهر تفاوت چندانی با شهرهای بزرگ دنیا ندارد؛ اظهار کرد: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که شهر برای شهروندان مناسب باشد نه خودروها.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: ایجاد پیاده رو و ترغیب شهروندان برای استفاده از آن در طول یک دهه اخیر به طور جدی در دستور کار شهرداری تهران بوده و کارهای بسیاری در این زمینه انجام شده است.
وی با تأکید بر ضرورت بازگشت به طبیعت و حفاطت از آن به گونه ای که قابلیت انتقال به نسل های آینده را داشته باشد گفت: امروز گسترش حمل و نقل عمومی، ایجاد پیاده راه و مسیرهای دوچرخه سواری از جمله شاخص های توسعه یافتگی به شمار می رود.
حسینی استفاده از پیاده راه ها را یکی از معیارهای شهر انسان محور دانست و تصریح کرد: در بسیاری از نقاط پایتخت بویژه منطقه 12 با ایجاد پیاده راه مسیرهای شهری آرام سازی شده است.
وی تأکید کرد: سازه هایی که در پایانه های مترو و اتوبوس بکار می روند تنها یک المان شهری نیستند بلکه باید کرامت انسانی و هویت را به شهروندان منتقل کنند.
شانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک روز سه شنبه با حضور محمدباقرقالیباف شهردار تهران، جمعی از مدیران شهری پایتخت و مهمانان داخلی و خارجی در تهران در برج میلاد آغاز شد.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.