به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله ترکی عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: کشت صنعتی بصورت گلخانه ای در شهرستانهای جنوب، غرب و شرق استان تهران مورد توجه قرار گرفت و حدود 200 هکتار در هر شهرستان برای کشت گلخانه ای در نظر گرفتیم.
وی بیان کرد: کشت زعفران در استان تهران از سال گذشته در شهرستان رباط کریم آغاز شد که در این زمینه شاهد افزایش تولید و بهره وری این محصول هستیم.
به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران اولویت اول استان در بخش کشاورزی اصلاح الگوی کشت به سیستم مکانیزه و آبیاری تحت فشار است.

** احداث نخستین پایانه صادراتی گل و گیاه در استان تهران
وی همچنین یکی از مشکلات بخش صادرات محصولات کشاورزی استان تهران را نبود مکانی برای عرضه مستقیم گل و گیاه عنوان کرد و از احداث نخستین پایانه صادراتی گل و گیاه در احمد آباد مستوفی شهرستان اسلامشهر خبر داد و گفت: تلاش می کنیم فاز اول این پایانه را در اواخر سال جاری افتتاح کنیم.
ترکی ادامه داد: تاکنون محصولات کشاورزی استان تهران بصورت پراکنده صادر می شد که با احداث 3 پایانه علاوه بر عرضه متمرکز محصولات شاهد کاهش هزینه فروش این محصولات نیز خواهیم بود.
رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه استان تهران با اشاره به صادرات 11 درصدی محصولات کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: بیشتر این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، چین، روسیه و چند کشور اروپایی از جمله ایتالیا و پرتغال صادر می شود.
وی همچنین به کشت داروهای گیاهی در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: این محصولات در شهرستانهای دماوند و فیروزکوه کشت و تولید می شود و همچنین کشت گل محمدی نیز در 70 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دماوند انجام شده است.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7243/9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.