به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی سیستم های برق خورشیدی در شهرستان دماوند که به همت خیر نیکوکار'بهروز ایزدیار' ساخته شده است از فعالیت 240 کارگاه آموزشی در 27 مرکز آموزش فنی و حرفه ایی این استان خبر داد.
مجید تهرانیان در جمع خبرنگاران اظهارداشت : استان تهران با داشتن 27 مرکز آموزش فنی و حرفه ای است که سالانه نزدیک به 200 هزار نفر از کارآموزان داوطلب را مورد آموزش قرار می دهد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 30 درصد از کارآموزان این مرکز در استان تهران مشغول به فعالیت در بازار کار شده اند، خاطرنشان کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیش از 2هزار استاندارد شغلی وجود دارد که در تهران تقریبا حدود 700 مهارت شغلی آموزش داده می شود.
این مقام مسئول ادامه داد: از این میزان مهارت شغلی، 570 مورد در بخش خصوصی و دیگر مهارت ها در بخش دولتی است.
تهرانیان ادامه داد: دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، یک ماهه، 45 روز تا دوره های 6 ماه است و کارآموزان پس از گذراندن دوره ها، موفق به کسب گواهی مهارت می‌شوند.
وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ایی یکی از مراجع مهم تایید صلاحیت فرد همچون دانشگاه برای حضور در بازار کار است، گفت: طی سال های گذشته رویکرد جوانان به اشتغال در مهارت های شغلی فنی و حرفه‌ای بیشتر شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران بیان کرد: هم اکنون حدود 30 درصد از کارگاه‌های ما دانشجویان فارغ‌التحصیل هستند که برای تکمیل مهارت‌های عملی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه می کنند که امید داریم با توسعه و بروز رسانی کارگاه های مرکز، زمینه علاقه و اشتغال بیشتر جوانان را فراهم کنیم.
همچنین کبریا پاشایی، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران شهرستان دماوند در ادامه این مراسم اظهار کرد: به لطف خدا و با حمایت خیر نیکوکار 'بهروز ایزدیار'، کارگاه برق خورشیدی در شهرستان دماوند، با هزینه‌ای بالغ‌بر 400 میلیون ریال، افتتاح شد و که امید است برگزاری این دوره آموزشی، موردتوجه و استقبال قرار گیرد.
وی ادامه داد: شهرستان دماوند دارای 2 مرکز فنی و حرفه ایی خواهران و برادران است که سالانه حدود 400 نفر در مهارت های مختلف دوره می‌بینند.
این مقام مسئول ضمن تشکر از حمایت خیر نیکوکار در توسعه این مرکز حرفه ایی، گفت: حضور خیرین در این گونه حوزه ها، علاوه بر کاهش دغدغه های کنونی جوانان در عرصه اشتغال، زمینه توسعه بخش اقتصاد مقاومتی را فراهم می کنند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.