به گزارش عصر یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری در بازدید از پروژه مقبره الشهدا افزود: محوطه سازی مجموعه شامل نورپردازی کل پروژه، ساخت 6 آبنما، اجرای مسیر سنگ فرش و کاشت 6درخت در فضای بیرونی است.
وی گفت:مقبره الشهدا دارای 2 بخش اصلی و اداری است که بخش اداری جزو محوطه الحاقی به مجموعه است.
جعفری با اینکه نمای خاص پروژه مقبره الشهدا برگرفته از معماری سنتی ایرانی است، اظهار کرد: کاشی کاری های و فعالیت های محتوایی در دیوارهای مقبره الشهدا شامل کتیبه نگاری آیات قرآن کریم با خط کوفی در بالای پنجره های محوطه و دیوارهای پیرامون در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: با توجه به حضور و شرکت جمع کثیری از مردم در مراسم حسینیه امام حسن مجتبی(ع) هیأت رزمندگان غرب تهران و تدفین شهدای گمنام در جوار این مجموعه فرهنگی مذهبی، بنای یادمانی بر مزار شهدای گمنام در دست احداث است.
وی مقبره الشهدا را مکانی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ارتقای فضای معنوی مسیر خیابان آزادی در ایام سال به ویژه در مراسم مذهبی و بهره معنوی حسینیه امام حسن مجتبی(ع) از مزار شهدای گمنام از جمله اهداف ایجاد مقبره الشهدا است.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بهره مندی شهروندان و مسافران مترو از فضای معنوی مقبره الشهدا و ایجاد فضای مناسب برای اقامه نماز در کنار مسیر آزادی و ایستگاه مترو را از دیگر اهداف برپایی این مجموعه فرهنگی عنوان کرد.
جعفری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: با فرهنگ جهاد و شهادت می توان مقابل تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان ایستادگی کرد.
به گفته جعفری اگر فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده منتقل شود، انقلاب اسلامی در مقابل جریان تهاجم فرهنگی دشمن بیمه خواهد شد.
پروژه مقبره الشهدای گمنام در منطقه 9 شهر تهران، خیابان آزادی با حدود 200 متر مربع فضای مذهبی مقبره و حسینیه برای اقامه نماز و برگزاری مراسم مذهبی و حدود 70 مترمربع فضاهای پشتیبانی و اداری برای ارائه خدمات عمومی به مردم در زمینی به مساحت حدود یکهزار مترمربع از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در حال احداث است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.