به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدحسن اختری روز سه شنبه در آیین گرامیداشت و حمایت از انتفاضه مردم مظلوم فلسطین در دبیرستان دخترانه شهدای فلسطین منطقه11شهر تهران افزود: شعار انقلاب اسلامی ایران، حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم است.
وی با اشاره به حمایت ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین گفت: این اقدام برگرفته از نظام اسلامی ایران است و ملت ایران در طول تاریخ نشان داده که برای دستیابی به آرمان ها باید اقدام کرد و در صحنه بود.
اختری با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) از ایشان به عنوان اولین قیام گر بعد از رسول اکرم(ص) و شهیده راه اسلام و آزادی یاد کرد و علو درجات را برای شهدای انتفاضه و مقاومت و شهدای مدافع حرم خواستار شد و بر گرامیداشت یاد شهدا تاکید کرد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین آغاز سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامیداشت و اظهار کرد: شهیدان با گذشت و فداکاری و نثار خونشان درخت انقلاب و آزادی را آبیاری کردند و روح در کالبد جامعه بی تحرک و جوامع خاموش دمیدند و موجب پویایی و حرکت در آحاد مردم شدند.
آیین گرامیداشت و حمایت از انتفاضه مردم مظلوم فلسطین روز سه شنبه همزمان با ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین با حضور آیت الله محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، حجت الاسلام میثم امرودی دبیر فرهنگی ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین، علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، جواد نظریان مدیر منطقه 11آموزش و پرورش شهر تهران در دبیرستان دخترانه شهدای فلسطین منطقه11شهر تهران برگزار شد.
ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین روز سه شنبه(سوم اسفندماه) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، روسای سه قوه و شخصیت های برجسته جهان اسلام با شعار «همه باهم در حمایت از فلسطین» در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گشایش یافت.
این کنفرانس بین المللی تا عصر چهارشنبه ادامه دارد و با سخنرانی رییس جمهوری و انتشار بیانیه ای پایان می یابد.
بیش از 80 هیات و 700 میهمان خارجی در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین شرکت دارند، روز پنج شنبه نیز نشستی با سازمان های مردم نهاد و نهادهای غیردولتی حامی مقاومت فلسطین در محل اجلاس سران برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.