به گزارش ایرنا ، مأموران شهرداری ورامین روز سه شنبه با حضور در خیابان مسجد جامع ، یکی از اصلی ترین خیابان های ورامین نسبت به پلمب واحدهایی که عوارض کسب خود را پرداخت نکرده بودند اقدام کردند که این عمل با اعتراض شد کسبه همراه شد.
برخی از این افراد با حضور در شهرداری ورامین اعتراض خود را نسبت به این امر اعلام و خواستار رسیدگی شهردار و مسئولان شهری شدند.
یکی از این افراد به خبرنگار ایرنا گفت :مأموران شهرداری 2 روز قبل فقط با حضور در محل کسب اعلام کردند که نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند و چون تا پایان سال فرصت داشتیم تصور نمی کردیم که به این سرعت شهرداری نسبت به پلمب مغازه ها اقدام کنند.
وی که نخواست نامش در خبر ذکر شود افزود: مأموران شهرداری ساعت 7 صبح امروز قبل از این که افراد کار خود را آغاز کنند نسبت به پلمب مغازه ها اقدام کرده اند.
وی گفت: قانون می گوید که افراد تا پایان سال مالی یعنی سی ام اسفند ماه فرصت دارند که نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند در صورتی که مأموران شهرداری بدون در نظر گرفتن این امر نسبت به پلمب اقدام کردند.
وی بیان کرد:مغازه من فقط به خاطر 80 هزار تومان شب عید پلمب شد و در اصل شهرداری با آبرو و اعتبار من در شهرستان بازی کرده است.
وی گفت : شهرداری به ما اعلام می کند که از دادستانی مجوز دریافت کرده ایم در صورتی که این مجوز برای واحدهایی است که سال های سال عوارض خود را پرداخت نکرده اند نه واحدهایی که هنوز تا پایان سال برای پرداخت عوارض خود فرصت دارند.
معاون مالی و اداری شهردار ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : عوارض کسبی ، عوارضی سالیانه ای است که باید سالانه توسط واحدهای صنفی پرداخت شود.
یاسر هادیزاده افزود: افراد برای کسب جواز فعالیت نیز می باید از سوی اتحادیه مربوطه به شهرداری ارجاع داده شوند تا پس از پرداخت عوارض ، اجازه صدور مجوز به اتحادیه داده شود در صورتی که چندین سال است که اتحادیه ها به بهانه عدم توافق شورای اسلامی با آن ها، واحدهای صنفی را به شهرداری ارجاع نمی دهند که این امر به مشکلات مالی شهرداری افزوده است.
وی گفت : پرداخت عوارض کسب ، نوسازی و شهرسازی قانونی است و همه افرادی که از امکانات شهر استفاده می کنند می باید نسبت به پرداخت ان اقدام کنند.
وی اظهار کرد: با هماهنگی به عمل آمده با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین ، آن دسته از واحدهای صنفی که نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام نکرده اند پلمب و تا زمان پرداخت از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری می شود.
هادیزاده اظهار کرد: بر اساس ماده 11 و 12 قانون شهرداری ، اگر فردی نسبت به پرداخت عوارض شهرداری اقدام نکند حتی می توان نسبت به قطع انشعابات آّب ، برق و گاز آن اقدام کرد.
وی گفت : از فردا سایر واحدهای صنفی که تا کنون نسبت به پرداخت عوارض سالانه اقدام نکرده و بدهی های چندین ساله دارند نیز پلمب خواهند شد.
معاون شهردار ورامین گفت : به محض این که افراد نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند ، پلمب فک خواهد شد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.