به گزارش روز سه شنبه ایرنا در مراسم تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر اقشار مختلف مردم جمعی از خانواده های معظم شهدا، مسئولان و خانواده ایشان حضور داشتند.
**جمعی از شخصیت های سیاسی از جمله قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، آیت الله ری شهری، نورمفیدی، هاشم زاده هریسی و امام کاشانی، حجت الاسلام یونسی، مرعشی، محمد هاشمی، وحید معاون دفتر رهبر معظم انقلاب و نمایندگان مجلس از جمله صادقی و پزشکیان حضور داشتند.
**جمعی از فعالان سیاسی از جمله مرعشی، کرباسچی، صالحی منش و عبدالله نوری نیز در این مراسم حضور داشتند.
** هزاران نفر از مردم از ساعات اولیه صبح با حضور پرشور و انبوه در حرم امام(ره) منتظر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی بودند به گونه ای که ورود آنان به حرم به کندی انجام می شد.
** قرائت قرآن، مداحی مداحان اهل بیت(ع)، قرائت فاتحه و صلوات و ذکر یا حسین از جمله بخش های این مراسم بود.
** در مسیر تردد مردم ایستگاه های صلواتی با کیک وشربت از مردم پذیرایی می کردند.
** بسیاری از مردم با دست گرفتن پلاکاردهایی از جمله عکس های رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار یکدیگر جلوه خاصی به این مراسم بخشیده بودند.
**جمعی از خبرنگاران داخلی و صدا و سیما با استقرار در جایگاه مخصوص بخش های مختلف این مراسم را پوشش داده و اخبار مرتبط را مخابره می کردند.
**خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله همسر، برادران و فرزندان ایشان از ساعت 12 ظهر به تناوب وارد حرم شده و داخل ضریح می شدند.
**پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی راس ساعت 13 وارد حرم مطهر امام شد و در میان تشییع شرکت کنندگان و در حالی که زیارت عاشورا از سوی مداح مراسم قرائت می شد برای تدفین و خاکسپاری داخل ضریح شد.
**مراسم تدفین و خاکسپاری آیت الله هاشمی رفسنجانی راس ساعت 14 به پایان رسید و همسر و فرزندان ایشان در میان استقبال مردم و با شعار 'هاشمی هاشمی تسلیت تسلیت' به سمت درب خروج رفتند.
** ازدحام جمعیت در اطراف همسر و فرزندان ایشان باعث ایجاد اختلال در خروج آنان شده به طوریکه محافظان و اطرافیان ایشان را به مشقت انداخت.
خبرنگار: محمد بیدارمنش انتشاردهنده: موسی فعالیان
6139 / 1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.