به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در پیام تسلیت سید شهاب الدین چاوشی با بیان «از نگاه دو چشم یک تن کم، از نگاه خرد هزاران بیش» آمده است: رحلت مجاهد فی سبیل الله آیت الله هاشمی رفسنجانی که از سابقون انقلاب بود دلهای فراوانی را داغدار کرد.
چاوشی در پیام خود افزوده است: او همواره در خط اسلام و دفاع از حقوق مردم حرکت کرد و او نمادی از مقاومت و صبر در راه عقیده بود و همواره در خیرخواهی برای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران از عمل به وظیفه دینی و شرعی خود باز نماند.
وی در این پیام تسلیت با بیان اینکه اختلاف نظرهای او با بزرگان بیشتر فقهی و منبعث از تشخیص شرعی او بود، تصریح کرد: اما هرگز جمله و کلامی در تضعیف جایگاه منیع رهبری از او شنیده نشد و او به تمام معنا یک ولایت پذیر عملی بود؛ آنچه را به صلاح کشور می دانست می گفت و برای صیانت از موجودیت انقلاب اسلامی هیچ کوتاه نیامد.
در ادامه پیام تسلیت معاون سیاسی استاندار تهران آمده است: امید است ارتحال ایشان هم همانند حیات پربارش منشا برکات برای کشور و انقلاب اسلامی باشد و تشییع ماندگارش منشا شکوه و همبستگی ملی باشد، خدمات کم نظیر او به ملت سرافراز ایران همواره در تاریخ ایران خواهد درخشید.
چاوشی در پیام خود تصریح کرد: آیت الله هاشمی را در زمره نادر فقیهان سیاسی قرن ما بود که وحدت جامعه اسلامی را بر هر نظری ترجیح میداد. او یک انقلابی دیندار بود و بارها خود را سپر انقلاب و انقلابیون ساخت.بی تردید نام بلند آوازه اش در راس اصحاب امام و انقلاب و رهبری در تاریخ خواهد ماند و به عنوان یک فقیه سیاستمدار سرمشق سیاستمدارانی که می خواهند در سایه دین مدیریت کنند در آینده خواهد درخشید و فصل جدیدی را در معرفی اندیشه ی سیاسی اسلام خواهد گشود. «عاش سعیدا و مات سعیدا»
در خاتمه این پیام تسلیت عنوان شده، مصیبت فقدان آن یاردیرین انقلاب را بر امام عصر و رهبر عالیقدر و ملت بزرگ ایران و همه دوستدارن حتی مخالفانش تسلیت باد که در مقابل روح بزرگ و ملکوتی احساس خضوع کردند و از ذکر فضائل اخلاقی آن مرد بزرگ دریغ نکردند.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر روز گذشته در سن 82 سالگی و به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353//1625

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.