به گزارش ایرنا ، رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم و مسئولان شهرستان پیشوا فرمودند که اساسا پیشوا مرکز شهادت است چرا که مردم این دیار دلیرمردانی چون سردار شهید قمی ،خلبان شهید مصطفی اردستانی و سردار شهید شهید سعید مهتدی را تربیت کرده و تقدیم اسلام کرده اند.
سردار شهید سعید مهتدی جعفری در سال 1337 در شهرستان پیشوا به دنیا آمد و دوران ابتدائی را در مدرسه شیخ جنید پیشوا سپری کرد.
با آن که پدرش معاون مدرسه بود ولی شهید مهتدی با تلاش و پشتکار با تحصیل پرداخت و کلاس های پنجم و ششم را بصورت جهشی پشت سر گذاشت.
پس از گذراندن دوران دبیرستان وارد مرکز تربیت معلم شد و به تدریس در پیشوا مشغول شد.
در دوران مبارزات مردم علیه رژیم شاهنشاهی نقش موثری داشت و در پخش و چاپ اعلامیه که در روستای قلعه سین از توابع شهرستان پیشوا ساماندهی میشد فعالیت چشمگیری داشت.
شهید مهتدی پس از انقلاب اسلامی علیه تحرکات باطل ضد انقلاب همراه با شهید اکبر بابایی راهی کردستان شد ودر آنجا مسئولیت های مختلفی از قبیل فرمانده منطقه تاز آباد،مسئولیت عملیات سپاه جوانرود،مسئولیت عملیات سپاه بوکان را به مدت 2 سال برعهده گرفت.
وی پس از مدتی به جنوب رفت و در لشکر 27محمد رسول الله (ص)فعالیت خود را در کنار شهید ابراهیم همت و دیگر دوستانش ادامه داد و مسئولیت های مختلفی از جمله فرمانده گردان کمیل ، فرمانده محور ، مسئول عملیات لشکر 27محمد رسول الله (ص) مسئول اطلاعات لشکر ،مسئول طرح ریزی معاونت عملیات ستاد مرکزی سپاه ، مسئول عملیات قرارگاه سید الشهدا (ع)،مسئول عملیات نیروی زمینی سپاه ، جانشین لشگر 27محمد رسو ل الله (ص) را تقبل کرد.
شهید مهتدی به دلیل رشادت ها و موفقیت هایش در عملیات های مختلف به عنوان فرمانده لشکر 27محمد رسول الله (ص)منصوب شد .
این شهید سرافراز در خلال فعالیت های خود در دانشگاه تربیت معلم تهران به تحصیل در رشته شیمی پرداخت و کارشناسی شیمی را در این دانشگاه کسب کرد و سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را در مدیریت دفاع اخذ نمود.
سردار شهید مهتدی ، عشق به شهادت و پیوستن به همرزمان شهیدش را همواره با خود همراه داشت تا آن که در نوزدهم دیماه سال 1384 به همراه شهید احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ‌سردارسرتیپ پاسدارسعید سلیمانی معاون عملیات نیروی زمینی سپاه، سردارسرتیپ پاسدارنبی‌الله شاهمرادی ،معاون اطلاعات نیروی زمینی سپاه،سردارسرتیپ پاسدارخلبان عباس کربندی مجرد ، فرمانده‌ پایگاه هوایی قدر نیروی هوایی سپاه و سردارسرتیپ پاسدارغلامرضا یزدانی، فرمانده‌ توپخانه‌ نیروی زمینی سپاه درسانحه هوایی در ارومیه ، به خیل همرزمان شهیدش پیوست و نامش به عنوان شهید عرفه در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی ثبت و ضبط گردید.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.