به گزارش ایرنا ، محمد امامی امین روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: مهمترین تلاش دولت یازدهم این است فضای اقتصادی کشور با فضای سیاسی آلوده نشود.
وی با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: در ابتدا که ایشان سخن از اقتصاد مقاومتی به میان آوردند شاید کمتر مدیر و کارگزاری اهمیت این مفهوم را درک کرده بود ولی امروز همگان با گذشت زمان و مواجه شدن با شیب تند تحریم ها، به این مهم پی برده اند که دشمنان و بدخواهان به گلوگاه اصلی نظام که همان مباحث اقتصادی است چنگ انداخته اند و با گذر زمان، این فشار را بیشتر می کنند.
وی با بیان اینکه کشور به جهت شرایط منطقه ای، جغرافیایی و نگاه سیاسی حاکم بر آن، در شرایط خاصی به سر می برد افزود: در جهان، مدل حاکمیتی نظیر جمهوری اسلامی وجود ندارد، از آنجا که مستقل فکر می کنیم و برای خودمان تصمیم می گیریم ، هیچ گاه زیر بار ظلم نرفته و نمی رویم و این نوع مدیریت، مطابق میل قدرت های استعمارگر نیست و در نتیجه آن ها فشارها و هجمه های فراوانی را علیه کشور ما اعمال می کنند.
امامی امین با اشاره به درآمدهای نفتی کشورمان در سالهای اخیر گفت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ، بالغ بر 95 میلیارد دلار درآمدهای نفتی در ردیف بودجه آمده بود ولی در سال جاری حجم دلارهای نفتی دیده شده تنها 25 میلیارد دلار است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت توجه به اقتصاد غیرنفتی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته کل درآمدهای کشور از حوزه صادرات غیرنفتی نزدیک به 33 میلیارد دلار بود که این رقم تنها در شش ماهه اول امسال به 23 میلیارد دلار رسیده و پیش بینی می شود تا پایان سال، درآمد حاصل از صادرات غیرنفتی به 46 میلیارد دلار برسد.
وی گفت: این حجم از صادرات غیرنفتی در حقیقت نوید توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و امنیت شغلی بوده و نشان از آشنایی ذائقه بازارهای بین المللی با کالای ایرانی است.
امامی امین فرهنگ مصرف گرایی را مغایر با اصول و آموزه های دینی و فقه جعفری دانست و گفت: جامعه ای که انقلاب اسلامی برای ما ترسیم کرده ، رسیدن به توسعه، رفاه و اصلاح امور مطابق با اصول مکتب اسلامی است و در سایه تبعیت از این اصول است که می توان جامعه ای دینی و الهی را بنا نهاد.
وی نعمت زیستن در نظام جمهوری اسلامی را بالاترین نعمت دانست و گفت: زیبنده این نظام نیست که مردم در دفاتر کارگزاران خود، مورد بی مهری و بی توجهی واقع شوند و خواسته های آنان نادیده گرفته شود ، همه ما موظف به تکریم و پیگیری مشکلات آنها هستیم.
وی با اشاره به ضرورت ترغیب و تشویق سرمایه گذاران اقتصادی گفت: اگر فردی قصد سرمایه گذاری دارد باید برای او فرش قرمز پهن کرد و قوانین و مقررات بلااستفاده و دست و پا گیر را از سر راه آنان برداشت.
امامی امین با اشاره به نقش استان تهران در تامین تولیدات غیرنفتی گفت: تولیدات غیرنفتی استان تهران، سالانه به 6 میلیون تن می رسد و این رقم که از تولیدات بسیاری از کشورها نیز بالاتر است نشان از عملکرد و تلاش های صورت گرفته در حوزه اقتصادی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران به تلاش های دولت یازدهم در حوزه زیرساخت ها اشاره کرد و افزود: دولت تلاش می کند تا با فعالیت های اساسی در حوزه زیرساخت های بخش کشاورزی، مصرف آب را مدیریت نموده و کشت سنتی را به سوی صنعتی پیش ببرد.
وی با اشاره به اینکه دو درصد منابع دنیا در اختیار کشورمان است افزود: با توجه به منابع خدادادی که در اختیار کشورمان قرار دارد، این امکان هست که نه تنها نیاز جمعیت کشور را تامین کنیم، بلکه معادل آن و بیشتر از آن را نیز در بازارهای بین المللی فتح نماییم.
امامی با اشاره به لزوم هم افزایی میان دستگاه ها گفت: گاهی دستگاه های حاکمیتی، خود را به جای اینکه در طول هم ببینند در عرض یکدیگر می دانند در صورتی که حاکمیت یک کلمه بیشتر نیست و همه باید در طول هم حرکت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران گفت: مهمترین هدف گیری ما در استان تهران، توسعه تجارت در حوزه کشاورزی و مواد غذایی است و به همان مقدار نیز در جهت رونق صنعت برای حضور در بازارهای منطقه تلاش می کنیم.

*مشارکت، همکاری و مسئولیت پذیری مردم و مسئولان را لازمه استیفای حقوق شهروندی
محمدکرم محمدی فرماندار پیشوا نیز اظهار کرد: با توجه به ضرورت مشارکت، همکاری و مسئولیت پذیری افراد، گروه ها و دستگاه های دولتی برای استیفای حق توسعه، حق برخورداری از محیط زیست سالم، حق هویت فرهنگی، صلح و نفی خشونت و تنفر و حق ارتباط در سطح ملی و بین المللی، لازم است تا همگان برای تبیین و پیاده سازی منشور حقوق شهروندی که برگرفته از قانون اساسی و اعتقادات ملت ایران است، گام برداریم.
فرماندار پیشوا با اشاره به در پیش بودن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایام الله دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای ارج نهادن و گرامیداشت یاد و خاطره کسانی است که با اهدای خون خود، امنیت و اقتدار را برای کشور ایران اسلامی به ارمغان آوردند و امروز عزتمندی آن را در جهان به رخ همگان کشانده اند.
محمدی با اشاره به لزوم تلاش مدیران شهرستان پیشوا برای اجرای برنامه های مناسب و در خور شان ایام الله دهه فجر افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ پر افتخار خود، خدمات فراوانی را به مردم ارائه نموده است و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مجالی برای ارائه و بازگویی خدمات، اقدامات و عملکرد صورت گرفته در راستای خدمت رسانی به ولی نعمتان این انقلاب است.
وی با تاکید بر لزوم شرکت پررنگ مدیران و مردم در مراسم و راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: با حضور حماسی خود بار دیگر ثابت می کنیم که در مقابل کسانی که علیه نظام و تمامیت ارضی کشورمان، تلاش می کنند، ایستاده ایم و از مواضع انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دفاع می کنیم.
پیشوا با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

* 85 درصد اشتغال در پیشوا در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته است
رضا عرب محمدحسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا نیز در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا بیان داشت: 85 درصد اشتغال شهرستان پیشوا در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به آن است و این نشان از اهمیت بخش کشاورزی در این شهرستان و لزوم توجه هر چه بیشتر به آن است.
وی افزود: شهرستان پیشوا از 12 هزار هکتار اراضی قابل کشت برخوردار است که از این مقدار، یک هزار و 300هکتار زیر کشت گلخانه ای رفته است.
وی توسعه کشت های گلخانه ای و ترویج آبیاری تحت فشار را دو اولویت وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و اظهار کرد: در سال جاری، 520 هکتار سهمیه ابلاغی آبیاری تحت فشار در شهرستان پیشوا بوده است که تاکنون 475 هکتار آن اجرا شده است.
وی گفت: یک طرح 130 هکتاری و یک طرح 73 هکتاری آبیاری تحت فشار نیز در دستور کار داریم که اگر تا پایان سال اجرایی شود، عملکرد اجرایی بیش از حجم ابلاغی خواهد شد.
عرب اظهار کرد: سهمیه ابلاغی به شهرستان پیشوا در زمینه توسعه کشت های گلخانه ای در بخش اقتصاد مقاومتی، زیر 50 هکتار بوده است ولی تاکنون بالای 100 هکتار اجرا نموده ایم که در دو بخش تبدیل گلخانه سنتی به صنعتی و سازه های جدید برای کشت از فضای باز به گلخانه صورت گرفته است.
وی افزود: کشت گلخانه ای باعث افزایش 10 تا 12 برابری تولید در سطح شده و می توان بهترین تولید را با هدف رسیدن به محصولات ارگانیک داشته باشیم.
عرب به مشکل کمبود آب کشاورزی در شهرستان پیشوا به عنوان یک مسئله جدی اشاره کرد و گفت: همه ساله بین 80 تا 100 سانتی متر با افت آب های زیرزمینی روبرو هستیم که با ادامه این روند، در سالهای آینده مشکلات فراوانی پیش رو خواهیم داشت.
وی با اشاره به لزوم بهره مندی مناسب شهرستان پیشوا از پساب تصفیه خانه جنوب استان تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه پیشوا در انتهای خط آبرسانی قرار دارد، از آب کشاورزی کمتری نسبت به آنچه که از این تصفیه خانه به اراضی کشاورزی شهرستان تخصیص داده شده است برخوردار است و شهرستان تاکنون از آب سد ماملو نیز تا به امروز بی بهره بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا افزود: در صورت برخورداری دشت ورامین از 13 مترمکعب آب تصفیه خانه جنوب تهران، می توانیم 360 حلقه چاه فعال در منطقه را که با هزینه های فراوان استحصال آب روبرو بوده و سطح آب آن به شدت افت کرده را پلمب کنیم .
عرب گفت: در حال حاضر بین 2/5 تا 4 مترمکعب خروجی آب این تصفیه خانه به دشت ورامین سرازیر می شود که با توجه به نوسانات موجود و قرارگیری پیشوا در انتهای خط، کشاورزان این منطقه در 24 ساعت، فقط 8 ساعت از آب آن بهره مند هستند.
پیشوا با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار : سید حسن میری - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.