به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 2 و فرهنگسرای ابن سینا، نمایشنامه «سندرم سفارشی» روایت داستان واقعی زندگی زن جوانی است که پرستار بخش بیماران مبتلا به سرطان است که خود او نیز دست بر قضا به بیماری سرطان تیروئید مبتلا می شود.
از آنجائی که او جزو کادر درمانی بوده پزشکان قول درمان سفارشی را به وی می دهند اما با رخ دادن اتفاقاتی در مسیر درمان، متاسفانه درمانش با مشکل جدی مواجه می شود و این اتفاقات در حالی رخ می دهد که او می­توانست با یک مرحله عمل جراحی و درمان صحیح به زندگی عادی خود بازگردد.
این امر باعث شده تا او برای درمان دچار مشکلات فراوانی شده که از جمله آن مشکلات می­توان به هزینه بالای درمان و تهیه داروهای کمیاب اشاره کرد.
در نهایت آشنایی با موسسه خیریه همیاری مبتلایان به سرطان درمان وی از سر گرفته می شود.
فرید آندستا نویسنده و کارگردان درباره نمایشنامه «سندرم سفارشی» گفت: پس از شنیدن قصه واقعی این زندگینامه تصمیم به نوشتن و اجرای این داستان در قالب نمایشنامه خوانی گرفتم.
وی افزود: این نمایشنامه خوانی با حمایت موسسه خیریه همیاری مبتلایان به سرطان مهیار و با نقش خوانی هنرمندانی همچون آتش تقی پور، فلور نظری، امید زندگانی، فاطمه شکری، شهرزاد عبدالمجید، مسعود شیرانی فرد و لاوینیا هرمزیان اجرا می شود.
نمایشنامه «سندرم سفارشی» هفدهم دی ماه ساعت 20:30 و هجدهم دی ماه ساعت 19:30در فرهنگسرای ابن سینا خوانش می شود و تمامی عواید این کار به نفع بیماران مبتلا به سرطان موسسه خیریه همیاری مهیار تقدیم خواهد شد.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند روزهای مذکور به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-88366366 تماس بگیرند.

*اجرای نمایش «شازده کوچولو» در خانه موزه استاد انتظامی
نمایش «شازده کوچولو» با برداشتی نو از کتاب شازده کوچولو و شخصیت نویسنده‌ آن «آنتوان دوسنت‌ اگزوپری» به طراح و کارگردانی مهرداد خامنه‌ای تا 30 دی ماه در خانه موزه استاد انتظامی روی صحنه می رود.
این نمایش ادغامی است از فیلم و تئاتر که در نمایی نزدیک، درامی روانی را شکل داده‌اند.
خلبان در این نمایش، زنی است که خلبان هواپیمای جنگنده بوده و در پی آسیب‌های روانی ناشی از جنگ، در آسایشگاه روانی بستری شده است.
شازده کوچولوی این خلبان، دختر جوانی است که خلبان طی یکی از ماموریت‌های خود در پی خراب شدن هواپیمایش در کویر با او روبرو شده است.
بخش صحنه، فرشته حسینی نقش شازده کوچولو و لیلی شجاعی نقش خلبان را ایفا می‌کنند.
در بخش فیلم نیز منصور میرزابابایی، مریم صیادمقدم، غزاله کنعان‌پناه، کیارش لبانی، آویشن بیکایی، ایرج تدین، محمدمصطفی ملک، شیوا خاکپور، نازنیک گالوستانیان و فهیمه کوشا ایفای نقش می‌کنند.
اردوان عزیزی (آهنگساز و نوازنده‌‌ موسیقی) این نمایش و شیرین میرزانژاد مترجم این اثر از زبان انگلیسی به زبان فارسی هستند.
این برداشت از نمایش شازده کوچولو پیش از این برای اولین بار در سال 2005 به زبان نروژی در کشور نروژ و در سال 2007 در آلمان به زبان آلمانی به روی صحنه رفته است.
علاقه مندان برای تماشای نمایش «شازده کوچولو» می‌توانند تا 30دی ماه هر شب ساعت 19به نشانی قیطریه، بلوار اندرزگو، خیابان احمدی، خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی مراجعه و یا برای خرید بلیت به سایت اینترنتی www.tiwall.com مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.