به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سید حسین هاشمی به همراه سید ابوالفضل رضوی معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و سیروس نصیری مدیرکل امور عشایر استان تهران از دستاوردهای روستاییان و عشایر این استان در نمایشگاه بازدید کرد.
استاندار تهران در حاشیه این بازدید گفت: پایتخت نیز همچون استانها و شهرستانهای کشور از حضور و فعالیت جامعه روستایی و عشایری برخوردار است.
هاشمی تاکید کرد: در استان تهران روستاهای بی شماری وجود دارد و باید برای توسعه فعالیت در حوزه اشتغال و جذب گردشگری در این مناطق برنامه های ویژه ای اجرا شود.
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید همواره از فعالیت جامعه عشایری و روستایی حمایت می کند و ما نیز در استان تهران از این جامعه تولید کننده که نقش مهمی در رونق اقتصادی دارند حمایت می کنیم.

** استان تهران 3 هزار خانوار عشایری دارد
در این بازدید همچنین مدیرکل امورعشایراستان تهران گفت: این استان از وجود 3 هزار خانوار عشایری با جمعیت حدود 20 هزار نفری برخوردار است.
سیروس نصیری تاکید کرد: عشایر استان تهران با دارا بودن حدود 700 هزار راس دام سبک سالانه بیش از 12 هزار تن گوشت تولید می کنند.
وی تاکید کرد: عشایر استان تهران در حال حاضر در مناطق گرمسیر زندگی می کنند.
به گفته نصیری، در این نمایشگاه عشایر شهرستانهای شمیرانات؛ فیروزکوه ؛ ورامین و پاکدشت دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.
پخت نان؛ آش و دوغ محلی و اجرای موسیقی محلی از عمده فعالیت های عشایر استان تهران در این نمایشگاه است.
دومین نمایشگاه دستاوردهای روستاییان و عشایر کشور تا روز 18 دی ماه از ساعت 9 تا 17 در محل نمایشگاه بین المللی تهران برپا است.
شبک**7243**1983*1917*خبرنگار: سید محمد جواد آل داود ** انتشار دهنده:سید محمدباقر نوربخش

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.