به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه 20، سید احمد صفوی با اشاره با ایام بزرگداشت مقام والای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: افزایش دسترسی های بزرگراهی و توسعه فضاهای فرهنگی، خدماتی، عمومی، تفریحی و گردشگری پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از مهمترین اقدامات مدیریت شهری منطقه 20 برای زائران این حرم شریف در یک دهه اخیر بوده است.
وی به توسعه 50 درصدی شبکه بزرگراهی این منطقه جنوبی اشاره کرد و گفت: بزرگراه های شهید آوینی، امام علی(ع) و دسترسی های بزرگراهی سلمان فارسی و ضلع جنوب حرم از جمله مسیرهای بزرگراهی منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است که به منظور سهولت دسترسی شهروندان مناطق دیگر شهر تهران و زائران به این حرم شریف ساخته شده است.
صفوی به وجود دو ایستگاه متروی جوانمرد قصاب و شهرری اشاره کرد و ادامه داد: توسعه خط شش مترو به ضلع جنوب حرم و احداث چهار ایستگاه جدید نیز در دستور کار مدیریت شهری است تا ظرفیت های حمل و نقل عمومی این منطقه بیشتر از پیش شود.
وی با اشاره به اینکه منطقه 20 قبله تهران است، ادامه داد: شبستان امام خمینی(ره)، مرکز ری شناسی، بوستان آموزشی ترافیک، زورخانه های سرتخت و نفرآباد و مجموعه ورزشی سلمان فارسی از فضاهای فرهنگی احداث شده پیرامون حرم است تا زائران به راحتی از این امکانات فرهنگی بهره مند شوند.
صفوی به افزایش سرانه های گردشگری و تفریحی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره کرد و گفت: ساخت دو پیاده راه در ضلع شمال و شرق، بوستان های زائر و عطریاس، پارکینگ ضلع جنوب، سرویس های رفاهی و عمومی و تعریض و بهسازی معابر پیرامونی حرم از جمله پروژه های عمرانی محسوب می شود که برای رونق گردشگری منطقه 20 انجام شده است.
وی 20 یادآور شد: افزایش سرانه های شهری منطقه 20 حاصل نگاه ویژه مدیریت شهری تهران و همچنین تحقق رویکرد کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت است.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.