به گزارش ایرنا، آیت الله محمد محمدی ری شهری روز یکشنبه در دیدار با جمعی از روحانیون شهرستان ری با بیان اینکه روحانیت درباری و وابسته خطری بزرگ برای اسلام است افزود: روحانیون درباری با عنوان وعاظ السلاطین در جهت منافع جریان قدرت عمل کرده و توجیه کننده جنایات و خیانت های آنان است.
وی اظهار کرد: وعاظ السلاطین خائن به اسلام، قرآن و ارزش های دینی هستند و امروز شاهدیم که اقدامات تروریستی، جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه و یمن با مجوز و توجیه آنان شکل گرفته است.
آیت الله محمدی ری شهری در بخش دیگری از سخنان خود روحانیت متحجر را خطر دیگری برای جهان اسلام دانست و افزود: همانطور که امام راحل(ره) فرمودند روحانیت متحجر فاقد بینش و بصیرت کافی بوده و به دلیل تعصب و خود بزرگ بینی با هر حرکت اصلاحی مخالف هستند.
وی گفت: گروه های متحجر با ژست های مقدس مابانه ضربه مهلکی به ریشه دین و باورهای ارزشی اسلام زده اند که طلاب و حوزه های علمیه باید مراقب این مارهای خوش خط و خال و مروجان اصلی اسلام آمریکایی باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، روحانیون بی تفاوت را از دیگر مشکلات کنون جهان اسلام ذکر کرد و افزود: این گروه با انفعال و جمود خود هیچ نفعی برای روحانیت نداشته و بود و نبود آنان نیز به حال جامعه اسلامی تفاوتی نمی کند چرا که احساس مسئولیت نکرده و درکی از موقعیت و نیازها ندارند.
آیت الله محمدی ری شهری اضافه کرد: همانطور که امام راحل(ره) تاکید فرمودند امروز جامعه اسلامی نیاز به روحانیت پیشرو و اصیل دارد که علاوه بر جامعیت علمی، تک بعدی نبوده و دین را با دانش و درایت کافی حفاظت کنند.
وی گفت: روحانیت اصیل علاوه بر توجه به تقویت علمی و اعتقادی به پرورش روحی خود نیز توجه کرده و به خوبی واقفند که زمانی می توان مفید و موثر بود که احاطه کامل به دین و ابعاد آن داشته و با تزویرها و جریانات حاکم بر جهان آشنا شد.
آیت الله محمدی ری شهری با تاکید بر اینکه روحانیت پیشرو همواره در مسیر مبارزه با سرمایه داران و زالوصفتان قرار دارند افزود: خدمت به مردم و تهذیب نفس از دیگر ویژگی های روحانیت اصیل و پیشرو از منظر امام راحل بود و باید برای تحقق آن تلاش و دقت کرد.
وی علمای دین را امنای خدا، پیامبر(ص) و ائمه(ع) ذکر کرد و ادامه داد: مورد اعتماد بودن و امانت داری رسالت انبیا و اولیای الهی لقبی بس بزرگ و عظیم است که وظیفه روحانیت را خطیر و حساس می کند.
آیت الله محمدی ری شهری گفت: وظیفه روحانیت فقط به خاطر سپردن یک سری مفاهیم و الفاظ نیست بلکه حفظ اسلام و احکام آن از مهمترین وظایف روحانیت به شمار می‌رود.
به گزارش ایرنا، جمعی از روحانیون شهرستان ری همزمان با دومین روز از هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار کردند.
11 تا 17 دی ماه سالجاری( اول تا هفتم ربیع الثانی) هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) نامگذاری شده است.
6139//1625
خبرنگار: محمد بیدارمنش- انتشار دهنده: محسن فتاحی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.