به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اگاهی تهران بزرگ، ساعت 5 بامداد روز 16 آذرماه امسال یکی از شهروندان در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع داد که سرنشیان یک دستگاه خودرو ماکسیما سفید رنگ به شماره انتظامی مشخص در حال سرقت لوازم داخل خودرویی به شیوه تخریب شیشه در خیابان شریعتی – خیابان سهیل هستند.
با اعلام خبر وقوع سرقت در خیابان سهیل ، موضوع به کلانتری 101 تجریش اعلام و بلافاصله اجرای طرح مهار در محدوده محل وقوع سرقت برای شناسایی خودرو سارقان به مرحله اجرا گذاشته شد و با شناسایی خودرو، مأموران کلانتری به راننده ماکسیما دستور ایست داده اما وی با افزایش سرعت اقدام به فرار می کند.
براساس این گزارش طی یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی از سوی مأموران کلانتری 101 ، خودرو ماکسیما با سرعت بسیار زیادی با یک دستگاه دستگاه خودرو مزدا سواری برخورد و به ناچار متوقف می شود.
راننده ماکسیما پس از سانحه از محل متواری شده اما سرنشین خودرو بنام «فرهاد. ش» ( 30 ساله ) دستگیر و در همان بازرسی اولیه از داخل خودروی ماکسیما، مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل چادر مسافرتی، سیستم پخش خودرو، ساک ورزشی و ... کشف و توقیف می شود.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت داخل خودرو و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقیقات در پلیس آگاهی فرهاد به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت شناسایی و در بررسی ارکان ماکسیما نیز مشخص شد که این خودرو چند روز پیش در منطقه سعادت آباد سرقت شده است.
فرهاد با اعتراف به مسروقه بودن خودرو ماکسیما «محمدامین . م» ( 35 ساله ) را به عنوان همدست خود در شب دستگیری و همچنین سرکرده گروه سارقین خودرو و لوازم داخل خودرو معرفی کرد.
براساس این گزارش در تحقیقات نامحسوس پلیسی مشخص شد که محمدامین از مخفیگاهش واقع در سعادت آباد متواری شده است.
با معرفی دو عضو دیگر گروه از سوی فرهاد، دستگیری «سپهبد» ( 30 ساله ) و «امیراشکان» ( 32 ساله ) در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و هر دو نفر آنها در داخل مخفیگاه هایشان در منطقه مرزداران دستگیر، پس از انتقال به پایگاه پلیس آگاهی به عنوان سارقان سابقه دار در زمینه سرقت خودرو و سرقت داخل خودرو مورد شناسایی قرار گرفتند.
هر سه متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به دهها فقره سرقت داخل خودرو در مناطق غرب ، شمال و شمال غرب تهران اعتراف و عنوان داشتند که تمامی سرقت هایشان را با استفاده از خودروهای مسرقه ماکسیما و مزدا انجام داده و خودروهای مسروقه را پس از گذشت یک هفته ، در سطح شهر رها و خودروی دیگری از همان مدل خودرو را برای ادامه اقدامات مجرمانه شان سرقت می کردند.
نهایتا آخرین عضو متواری در حقیقت سرکرده گروه ( محمد امین با 6 فقره سابقه دستگیری ) نیز در آخرین مخفیگاهش در منطقه اوین شناسایی و در روز 9 دی ماه جاری دستگیر و همانند سه متهم دیگر پرونده ، صراحتا به دهها فقره سرقت داخل خودرو و همچنین سرقت هفت دستگاه خودرو ماکسیما و مزدا 3 اعتراف کرد .
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در مورد این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت داخل خودرو در محدوده شمال ، غرب و شمال غرب تهران در طول شش ماه گذشته ، از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود، برای پیگیری شکایات خود و سیر مراحل قانونی جهت استرداد اموال به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) – بعد از خروجی بلوار کاوه – خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9343//1625

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.