سیروس نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشایراستان تهران با دارابودن 700 هزار راس دام سبک سالانه 12 هزار تن گوشت تولید می کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر عشایراستان تهران در مناطق قشلاقی (گرمسیر) استان در شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا، ری، شهریار و ملارد مستقر هستند تاکید کرد: با توجه به بارندگی های روزهای اخیر وضعیت مراتع در مناطق قشلاقی مناسب است.
مدیرکل امورعشایراستان تهران ادامه داد: برای تامین نهاده های دامی عشایری مجوز خرید 4 هزار تن نهاده جو با قیمت مصوب دولتی از شرکت پشتیبانی امور دام استان صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: سالانه 10 تا 15 هزار تن جو توسط دام های عشایر استان تهران به مصرف می رسد که این میزان جو توسط تشکل های عشایری بدون هیچ محدودیتی خریداری و به عشایر استان تهران واگذار می شود.
** برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جامعه عشایرکشور در تهران
نصیری در ادامه از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای عشایر و روستائیان کشور در محل نمایشگاه بین الملی تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ،جامعه عشایر استان تهران نیز همچون سالهای گذشته با برپایی سیاه چادر عشایری به ارائه دستاوردهای خود می پردازند.
وی بیان کرد: این نمایشگاه در روزهای 15 تا 18 دی ماه جاری با حضور جمعی از عشایر استانهای کشور در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.
استان تهران دارای 3 هزار خانوار عشایری است که این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از 65 هزار تن محصولات زراعی، دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید و برای عرضه روانه بازار مصرف کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید محمد جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/7243 / 1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.