به گزارش روز شنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فاطمه برنا در این باره اظهار داشت: طی هماهنگی های صورت پذیرفته با آموزش و پرورش شهرستان ملارد، طرح ساعتی با محیط بان باحضور کارشناسان و محیط بانان در مدرسه حضرت سجاد(ع) ویژه مقطع ابتدایی اجرا شد. 

وی با بیان اینکه این طرح با هدف بزرگداشت روز جهانی حقوق حیوانات و آشنایی دانش آموزان با محیط بانان، وظایف  آنها و همچنین شناخت بیشتر حیات وحش و چگونگی حفاظت آن اجرا شد، افزود: اجرای طرح ساعتی با محیط بان ضمن افزایش فرهنگ زیست محیطی دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز  کشور، انگیزه و حس مسئولیت پذیری آنها درحفظ محیط زیست را افزایش می دهد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست ملارد ادامه داد: آشنایی با شرح وظایف محیط بانان و نهادینه کردن حس حرمت به محیط بانان در دانش آموزان و خانواده ها به عنوان حافظان محیط زیست، جلب مشارکت و ایجاد حس مسئولیت دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست، آموزش و اطلاع رسانی مسایل محیط زیستی متناسب با اقلیم منطقه، استفاده از توان فزاینده جامعه دانش آموزی به منظور انتقال پیام های زیست محیطی به درون خانه و خانواده از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه استفاده از مشارکت کودکان و نوجوانان در حفظ محیط زیست ضروری است گفت: با اجرای این طرح آموزش و انتقال مفاهیم عمیق محیط زیستی در ابعاد مختلف و در کمترین زمان ممکن به نسل آینده ساز جامعه صورت می پذیرد که اگر اخلاق محیط زیستی در ذهن و اعتقادات کودکان نهادینه شود بسیاری از مسایل و معضلات حوزه محیط زیست حل می شود.

برنا اضافه کرد: همچنین با توجه به تأثیرپذیری والدین از فرزندان انتقال پیام های محیط زیستی از کودکان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع انجام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.