مرتضی الویری روز شنبه در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری مدیریت شهری در برج میلاد اظهار داشت: باید برای طرح‌های کلان‌شهرها مطالعات تخصصی انجام شود، ضمن اینکه با هم افزایی از تکرار فعالیت‌ها جلوگیری می‌شود و هزینه‌ تحقیق‌های تکراری را کاهش می‌دهد.  
وی تصریح کرد: طرح های بدون پژوهش، اعتبارات زیاد و سنگینی را می‌طلبد و اجرای این پروژه ها بدون کار کارشناسی به مدیریت شهری خسارت می زند. 
وی با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه در اجرای طرح‌های اقتصادی، عنوان کرد: پژوهش یک عامل محرک رقابت پذیر است و معیار توسعه یافتگی کشور محسوب می شود. 
الویری اضافه کرد: کلان‌شهرها به عنوان مهمترین شهرهای آینده برای صیانت از هویت و مدیریت در جایگاه جهانی نیازمند نوآوری و تحقیق هستند.
وی بیان داشت: سیاست های مدیریت شهری با استفاده از تحقیق به بهبود وضعیت شهری کمک شایانی می کند، از این رو طرح های شهری نیاز به واکاوی بیشتری دارند و این طرح ها بدون شناخت مسائل شهری و تحقیق، محکوم به شکست است.
رئیس شورای عالی استان ها اضافه کرد: شهرداری ها علاوه بر استفاده از توان علمی قادر هستند از ظرفیت های علمی دانشگاه ها بهره‌مند شوند و توانمندی های مشترک را در راستای کاهش معضل شهری به کار گیرند. 
وی خاطر نشان کرد: پژوهش ها راه حل های نوآورانه را ارائه می‌کنند و برگزاری جشنواره های پژوهشی به ایجاد فضای تعاملی با پژوهشگر کمک می کند. 
الویری با بیان اینکه در تهران ١١٥ مرکز علمی و دانشگاهی با حضور یک میلیون پژوهشگر وجود دارد، گفت: ٦٠ درصد شرکت ها نوپا و دانش بنیان در این شهر فعال‌اند که نشانگر فراهم بودن بستر علم است. 
وی ابراز داشت: شهرداری نیازمند بازنگری در شیوه تعامل با مراکز علمی است تا نظام های نوپای شهری تبدیل به بخش مهمی از چرخه نوآوری شود و شهرداری در مرکز این چرخه قرار گیرد. 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.