حمید کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ برای رونق گردشگری به اقامتگاه‌های سنتی، بوم‌گردی و خانه مسافر اعتباراتی لحاظ شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان رباط کریم به ورود ۲۰ گردشگری فرانسوی که اخیرا از جاذبه های این شهرستان دیدن کرده‌اند خبر داد و افزود: این گردشگران توانستند زمان اقامت خود از جاذبه های آسیاب آبی، تپه های تاریخی «یه ره» و «بی حسن»، کاروانسرای حاج کمال و برخی قلعه های این شهرستان دیدن کنند.

کریمی با اشاره به اینکه در حال حاضر۲۰ دفتر گردشگری در این شهرستان فعال است گفت: این دفاتر توانستند در سالجاری گردشگرانی از کشورهای آلمان، بلژیک، ایتالیا، فرانسه و کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس را به این منطقه آورده تا آثار ارزشمند و تاریخی این شهرستان را ببینند.

وی با بیان اینکه آمار ورود گردشگران داخلی و خارجی در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۲۰درصد رشد داشته است افزود: این آمار در بازه زمانی ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ آذر ماه مورد بررسی قرار گرفت که بیش از ۱۵ هزار گردشگر از جاذبه های این منطقه بازدید کرده‌اند.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان های رباط کریم، اسلامشهر و بهارستان تاکید کرد: هم اینک با احتساب یک هتل، یک هتل آپارتمان و مهمانپذیر روزانه ۳۰۰ گردشگر می توانند در این شهرستان اقامت کنند که در صدد هستیم در آینده‌ای نزدیک با تکمیل و بهره برداری ۵ اقامتگاه جدید ظرفیت تختی مسافران را به ۶۰۰ نفر برسانیم.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان رباط کریم به بخش صنایع دستی در این منطقه پرداخت و اظهارداشت: در حال حاضر نمایشگاههایی در کاروانسرای حاج کمال رباط کریم(دائمی) و شرکت عمران پرند(به صورت دوره‌ای) برای دید عموم قرار گرفته است.

شهرستان رباط کریم، بهارستان و اسلامشهر در جنوب غرب استان قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.