محسن هاشمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خودرو محوری باید از بین برود افزود: رفع خودرو محوری نیازمند حمل و نقل راحت و امن است و نباید فقط مردم به دلیل نداشتن پول وارد حمل و نقل عمومی شوند.  
وی تصریح کرتد:‌پایتخت نیازمند حمل و نقلی است که مقامات عالی رتبه هم از آن استفاده کنند.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله وزرات کشور، و وزارت نفت، هر کدام نقشی در عدم اجرای مصوبات شورای اقتصاد دارند.  
 
تابلوهای مزین به نام شهدا در شورای پنجم کمترین تخریب را داشت 
هاشمی با اشاره به گزارش کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا در معابر پایتخت اظهار داشت: فقط دو دهم درصد تخریب در معابر ها انجام شده که باید مشخص شود دلیل آن چه بوده است.
وی گفت: تخریب تابلوهای مزین به نام شهدا مربوط به ۱۰ سال گذشته است و اتفاقا در دوره شورای پنجم کمترین تخریب انجام شده است.


استفاده لوازم گرمایشی و تردد خودرو ها مهمترین دلیل آلودگی هوا 
هاشمی درباره آلودگی هوای پایتخت اظهار داشت: طرح ترافیک و سایر طرح ها در پایتخت موجب از بین رفتن آلودگی هوا نمی شود و تنها درصد آلودگی را کم می کند.
رئیس شورای تهران گفت: در زمانی که بارش و باد نیست آلودگی زیاد است که با تصمیمات مقطعی رفع آلودگی نمی شود.
وی با بیان اینکه برای گرمایش در تهران از سوخت گاز و گازوییل که فسیلی است، استفاده می کنیم، گفت: در تهران عادت کردیم که ضمن روشن کردن بخاری، پنجره را باز می کنیم.  
هاشمی تأکید کرد: اینکه گفته می شود که خودرو محوری تنها منشأ آلودگی هوای پایتخت است را قبول ندارم، گفت: سهم استفاده از لوازم گرمایشی و خودرو در آلودگی هوا پنجاه - پنجاه است.  

اختلاف شهرداری و بنیاد مستضعفان
وی با اشاره به موضوع پروانه ساخت ساختمان پلاسکو اظهار داشت: اختلافی بین شهرداری و بنیاد در این خصوص هست که شهرداری معتقد است بنیاد باید پروانه بگیرد.

وی تأکید کرد: پلاسکو ملک بنیاد مستضعفان است و سرقفلی آن واگذار شده و مالک باید بسازد و تحویل دهد.
هاشمی افزود: هزینه ساخت بالاست و بنیاد سعی دارد تراکم بیشتری بگیرد تا هزینه ساخت پایین بیاید.                                                                                                                                                                                                         رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آقای مقیمی استاندار وقت تهران در آن زمان دخالت کردند که کار شروع شود اما با تعویض شهردار، حناچی که از معاونت شهرسازی آمده حداقل این موضوع را خوب بلد است.

قانون برای تجمع داریم 

هاشمی با بیان اینکه تجمع اعتراضی پیچیده است، گفت: در کشورهای توسعه یافته اعتراض به این گونه است که تجمع با نامه اعلام می شود و شعارها و تعداد افراد مشخص می شود و مسئول تجمع مشخص است.  
وی گفت: قانون تجمع مشخص است و شورای تامین باید اجازه دهد.
 هاشمی افزود: در هیچ کشور پیشرفته ای اینکه نیست که بگویند نقطه ای را بگذاریم که هر گروه برود در آنجا تجمع کند.
 وی افزود: نباید نگران اعتراضات باشیم تا اعتراضات از زیر پوست شهر بالا بزند چرا که به نفع کشور و نظام است.
وی گفت: باید شرایط به گونه ای که مردم اعتراض کنند و مسئولیت آن را برعهده بگیرند.

شوخی هاشمی با زیست شبانه 
هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت لایحه زیست شبانه در پایتخت، اظهار داشت: یک زیست شبانه و یک زیست نصفه شبانه داریم که من با زیست شبانه تا ساعت ۱۰ شب موافق هستم و با زیست نصفه شبانه مخالفم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.