محمدعلیخانی روز یکشنبه در  یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران توضیح داد: تذکر ما در این مورد این بود که کارخانه سازنده اتوبوس خودش باید متناسب با موتور اتوبوس ها، نسبت به نصب فیلتر جاذب دوده اقدام کند.

وی ادامه داد: تذکرات اعضای شورا موجب شد تا دست دلال ها از این فرایند کوتاه شود.

به گفته علیخانی، بودجه خرید و نصب این فیلترها از محل اعتباری که شورا در سال ۹۷ پیش بینی کرده بود، تامین شد.

این عضو شورا در خصوص آلودگی هوا و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیز گفت: مصوبات زیادی در مجلس و دولت برای بحث الودگی هوا وجود دارد که در بخش کوچکی از آن مدیریت شهری مسئولیت دارد که آن را انجام می دهد.

وی ادامه داد: در بسیاری از قوانین مربوط به هوای پاک اسمی از مدیریت شهری وجود ندارد و دستگاه های دیگر متولی هستند و باید پرسید چرا این دستگاه ها به این قوانین عمل نمی کنند و چرا این قوانین اجرا نمی شود.

این عضو شورا در خصوص طرح کنترل الودگی هوا نیز خاطرنشان کرد: این ادعا که اجرای این مشکل الودگی هوا را حل می کند درست نیست و بسته ای از سیاست ها از جمله مصوبات مجلس باید در این خصوص اجرا شود.

وی در خصوص احتمال افزایش کرایه تاکسی تهران نیز گفت: قیمت سوخت افزایش پیدا کرده و به نسبت افزایش بنزین باید کرایه افزایش یابد اما هر تاکسی روزی ۱۲ لیتر سهمیه دارند و باید براساس پیمایش آنها سهمیه اضافه به آنها داده شود.

علیخانی تاکید کرد: ۳ ماه تا پایان سال مانده و فکر نمی کنم  در این مدت باقی مانده کرایه تاکسی بالا رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.