حسین کاغذلو روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه اجرای مرحله ثبت نام از داوطلبین شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یک نماینده در مجلس دارد و تمامی امکانات این شهرستان برای اجرای مرحله ثبت نام از داوطلبین آماده است.
وی افزود: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۶۵ نفر با حضور در ستاد انتخابات، ثبت نام خود را جهت حضور در انتخابات اعلام کردند و به نظر می‌رسد، این تعداد با رشد ۲۰ درصدی در دوره یازدهم همراه است.
وی گفت: از ساعت ۸ روز یکشنبه دهم آذرماه، با اعلام وزیر کشور، عملیات ثبت نام از داوطلبین آغاز می‌شود که با توجه به مانور برگزار شده در روز پنجشنبه و پیش بینی‌های صورت گرفته، ۵ کاربر در محل ستاد مرکزی حوزه انتخابیه، کار ثبت نام از داوطلبین را انجام می‌دهند.
کاغذلو اظهار کرد: با تمهیدات صورت گرفته، خبرنگاران در محل ثبت نام داوطلبین حضور یافته و با هر کدام از افراد که تمایل برای مصاحبه دارند، به صورت زنده اقدام به مصاحبه می‌کنند.
وی گفت: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۷۴ صندوق و در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، ۱۸۴ شعبه اخذ رأی در شهرستان ورامین پیش بینی شده بود که آماده‌ایم تا بر اساس هر کدام از این دوره‌ها و طبق نظر وزارت کشور، شعب اخذ رأی را در مناطق مختلف شهرستان تعبیه کنیم.
وی با تأکید بر لزوم عمل به قانون در طول مراحل مختلف اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ملاک عمل تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات عمل به قانون است، هیچ یک از داوطلبین حق ندارند تا از امکانات دولتی برای تبلیغات استفاده کنند.
رئیس حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک تأکید کرد: هیچ یک از رؤسای ادارات شهرستان ورامین حق شرکت در تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی را ندارد در غیر این صورت، یا از سمت خود استعفا دهند و یا از مدیر استانی خود مرخصی بگیرند.
وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغات پیش از موعد داوطلبین شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: هر گونه فعالیت تبلیغاتی پیش از زمان قانونی ممنوع می‌باشد و رفتار خلاف قانون افراد، قطعا بررسی و حتی در تأئید صلاحیت این افراد نیز تأثیرگذار خواهد بود.
ثبت نام از داوطلبین شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دهم تا شانزدهم آذر از ساعت ۸ تا ۱۸ برگزار می‌شود.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان روز دوم اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.