سورنا ستاری روز شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران توضیح داد: هفته گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر تهران به طور مفصل درخصوص شهر هوشمند صحبت کردم و خوشبختانه شخص شهردار تهران هم نظر مثبتی در زمینه فناوری و اشتغال دارند.
وی افزود: تهران پتانسیل فوق العاده‌ای برای مطرح شدن به عنوان شهر هوشمند را دارد و امروز هم در بین ۵۰ شهر توسعه یافته در این حوزه هستیم.
ستاری گفت: یکی از بحث‌های جدی در این شهرها موضوع ناحیه های نوآوری است و تشکیل این ناحیه‌ها در کنار دانشگاه ها از اولویت ما است؛ مثل اتفاقاتی که در کنار دانشگاه شریف رخ داد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: به این ترتیب بخش خصوصی هم بافت فرسوده اطراف دانشگاه را بازسازی می کند و هم رونق خاصی به منطقه می‌بخشد.
وی تاکید کرد که این موارد با کمک شهرداری تهران محقق شده و این تفاهم نامه اخیر هم باعث قوت گرفتن این همکاری ها در آینده می شود.
ستاری افزود: باید نواحی نوآوری در تهران توسعه یابد و زمینه اشتغال بچه های نخبه و تحصیل کرده فراهم می‌شود.
به گفته ستاری، بهترین دانشگاه ها را در تهران داریم و نخبه ترین و بهترین بچه‌ها در اینجا درس می‌خوانند که می‌تواند سرانه تولید ملی(GDP) را بالا ببرد.
وی ادامه داد: توافق نامه‌های امروز موجب بازارسازی فعالیت های نوآورانه می‌شود و به این ترتیب چیزی که در آزمایشگاه ها ساخته می شود به صورت عمومی به سطح جامعه می‌آید.
ستاری خاطرنشان کرد: شهرداری می تواند خودش بستر فعالیت استارتاپ‌ها باشد و می‌تواند شهرداری را برای رسیدن به یک منبع درآمد پایدار جدید کمک کند.
آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران روز شنبه با حضور پیروز حناچی و سورنا ستاری در شورای شهر برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.