پیروز حناچی روز شنبه در آئین امضا تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران گفت: با این کار این موضوع ساماندهی بهتری می شود.
وی با بیان اینکه امروز ۲ توافق با معاونت فناوری ریاست جمهوری تنظیم و امضا می کنیم، افزود: در توافق اول بررسی امکان ساخت خودروهای پیشرفته و تأسیس مرکز نوآوری مورد تأکید است.
به گفته شهردار تهران، ۱۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به فعالیت بیش از سه میلیون موتور سیکلت کاربراتوری است که هم آلودگی زیادی دارند و هم مصرف بنزین بالا.
حناچی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا کارخانجات تولید موتورسیکلت های کاربراتوری را به ساخت موتورهای برقی تشویق کنیم.
وی همچنین به ایجاد مرکز نوآوری در تهران اشاره کرد و گفت: در این مرکز بر روی زمینه های دیگری هم مانند خودروهای بدون سرنشین کار می شود.
شهردار تهران در خصوص توافق دوم نیز گفت: مطالعه در خصوص مراکز نوآوری شهر تهران مورد دیگری است که در این توافق تاکید شده و قرار است تا مکان‌ها و مناطقی که دارای این پتانسیل باشد شناسایی شوند.
وی ادامه داد: با همکاری های دو جانبه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه استفاده از نیروهای نخبه برای حل بخشی از مشکلات شهر را فراهم می کند.
حناچی همچنین گفت که تهران هفته گذشته در جشنواره شهری بارسلون در رقابت با ۶ شهر هوشمند دیگر موفق به دریافت جایزه شایسته تقدیر  در حوزه توسعه فعالیت های فناورانه شد.
وی با بیان اینکه این مهم به واسطه طراحی و ایجاد سامانه تهران من رخ داد، گفت: این طرح در میان ۵۴ شهر و ۴۵۰ پروژه ارسالی به عنوان طرح قابل تقدیر شناخته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.