به گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، «مجتبی یزدانی» درباره توسعه میادین و بازارهای میوه و تره بار در سطح شهر تهران و نیز اقدامات سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در زمینه پیشرفت های فنی و توسعه عمرانی این سازمان، گفت: این سازمان در سال ۹۸ تا اواخر امسال اقدامات لازم را به منظور احداث حداقل ۱۰ بازار میوه و تره بار در مناطق فاقد بازار و کم برخوردار تهران انجام داده است.

یزدانی در ادامه افزود: علاوه بر این با استقبال و مشارکت بخش خصوصی در زمینه اختصاص زمین و بنا، درصدد هستیم تا برای رفاه حال شهروندان، تعداد بازارهای محلی و محله ای در نواحی ای  که دارای جمعیت بیشتری می باشند و همینطور فاقد بازار هستند، اقدام کنیم.

وی با اشاره به ۱۲ آذرماه مصادف با روز جهانی معلولان اظهار کرد: به همین مناسبت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نظر دارد تا به شکل همزمان از ۲۲ میدان و بازاری که برای توان یابان اعم از معلولان و جانبازان مناسب سازی شده اند، بهره برداری کند.

یزدانی با ذکر این نکته که در این ۲۲ میدان  و بازار میوه و تره بار نسبت به استانداردسازی فضاهای موجود به منظور امکان استفاده آسان و ایمن افراد کم توان اقدام شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری، تعداد ۲۲ میدان و بازار میوه و تره بار با توجه به استانداردهای تعریف شده برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب سازی شده اند که از این تعداد ۷ میدان و بازار مناسب سازی شده در شرق تهران، ۷ محل در غرب، یک محل در شمال تهران، ۴ محل در جنوب تهران و ۳ محل در مرکز پایتخت قرار دارند.

به گفته یزدانی، علاوه بر مناسب سازی میادین و بازارهای مذکور، بلافاصله استانداردسازی ۴۱ میدان و بازار دیگر نیز آغاز خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به دیگر اقدامات فنی و عمرانی این سازمان اشاره کرد و گفت: عملیات احداث ساختمان ستادی این سازمان در محل میدان مرکزی میوه و تره بار در دست انجام است و علاوه بر آن، نسبت به انجام روکش آسفالت کامل دو میدان مهم و پر رفت و آمد سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شامل میدان صادقیه و میدان جلال آل احمد نیز اقدامات لازم صورت گرفته است. همچنین فضای سبز موجود در میدان میوه و تره بار صادقیه نیز با همکاری سازمان بوستان ها، تکمیل و تجهیز شده است.

وی گفت: همچنین عملیات اجرایی احداث دومین مجتمع و مرکز تخصصی آبزیان در محل میدان صادقیه آغاز شده است، ضمن این که اولین مرکز تخصصی آبزیان نیز در میدان جلال آل احمد به شهروندان محترم خدمات رسانی می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.