به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مهدی خداپرست با اشاره به این که تهیه و تدوین این طرح در مدت زمان ۱۲ ماه با هدف ثبت تاریخ شفاهی شرکت متروی تهران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در این پروژه لایه‌های آماری و اطلاعاتی تاریخ متروی تهران با تکیه بر وقایع، رخدادها و حوادث از تجربه‌های زنده و نیز با تکیه بر گفت و گو با افرادی که در تاسیس و ساخت مترو اثر گذار بوده‌اند، انجام می‌شود.

او با بیان این که مدیران، مهندسین و نیز نیروهای عملیاتی شرکت منابع اصلی جمع‌آوری اطلاعات این کتاب هستند، عنوان کرد: سرپرست تیم مؤلف این کتاب حجت الاسلام و المسلمین سعید فخرزاده عضو هیئت مؤسس انجمن تاریخ شفاهی ایران است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان این که تدوین تاریخ شفاهی شرکت مترو در قالب ۳ فاز انجام می‌شود، گفت: فاز اول این طرح شامل جمع‌آوری اطلاعات و اسناد، دسته‌بندی و اولویت‌بندی آنها، فاز دوم انجام مصاحبه‌ها، تحلیل اطلاعات کسب شده و فاز سوم نیز شامل تدوین و آماده‌سازی اطلاعات است. خروجی این طرح در نهایت در قالب یک کتاب منتشر می‌شود.

گفتنی است تهیه و تدوین این کتاب بر اساس ۳ محور اصلی سوابق حمل و نقل ریلی در تهران از زمان قاجار (۱۲۶۴-۱۳۱۳)، روند تدوین طرح جامع شهری برای تهران از دهه ۴۰ تاکنون و نیز مستندات مربوط به ساخت مترو از زمان تاسیس شرکت مترو (حدود نیم قرن گذشته) انجام و متناسب با اطلاعاتی که قابل دریافت باشد، استخراج و نگارش می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.