به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری در این باره اظهار داشت: سیزدهم آبان ماه سال جاری پرونده ای ­کلاهبرداری با عنوان بدل اندازی از شعبه ۲ دادیاری دادسرای ناحیه ۷ تهران به پایگاه سوم برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

وی بیان داشت: شاکی پس از مراجعه به این پایگاه اظهارات کرد«سیزدهم آبان در خیابان شیخ صفی در حال فروش دلار بودم که فرد ناشناسی به من نزدیک شد و گفت: چرا به جای فروش دلار، شمش طلا نمی خرید و سپس با چرب زبانی مرا فریب داد و ترغیب کرد که شمش طلا بخرم. سپس با هم سوار خودرو ۴۰۵ او شدیم در همین هنگام یک عدد شمش طلای ۱۸۰گرمی به من نشان داد و در عوض آن از من دلار گرفت و پس از اینکه من از خودرواش پیاده شدم بلافاصله از محل گریخت. شمش طلا را به طلافروشی بردم و آنجا بود که متوجه شدم این شمش تزئینی است و هیچ ارزشی ندارد.»

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت ابراز داشت: اقدامات پلیسی برای شناسایی متهم و محل اختفاء وی آغاز شد و پس از گذشت چند روز کارآگاهان متوجه شدند متهم در خیابان سهروردی در حال فروش خودرو ۴۰۵ خود است تا آخرین مدارک و ادله اثبات جرمش را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: بلافاصله اکیپی از کارآگاهان این پایگاه به خیابان سهروردی اعزام و موفق شدند متهم را در سوم آذرماه دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل کنند.

چهری ادامه داد : متهم که مردی ۵۳ ساله مجرد، ساکن خیابان پیروزی تهران و دارای چندین سابقه در خصوص جرایم مالی است، در همان بدو حضور در پایگاه به بزه انتسابی خود اعتراف و در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری اش اظهار داشت: از چند ماه پیش اقدام به خرید تعدادی شمش تزئینی کردم و سپس در خیابان هایی که می دانستم محل حضور فروشندگان ارز است پرسه می زدم و پس از انتخاب سوژه کلاهبرداری می کردم.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهم با دستور دادیار شعبه ۲ دادیاری دادسرای ناحیه ۷ تهران روانه زندان شد ، در پایان از شهروندانی که به این شیوه و شگرد از آنان کلاهبرداری شده است، خواست برای شناسایی متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.