«علی اعطا» روز سه شنبه در دهمین نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره میزان خسارت اغتشاشات اخیر به شهر تهران افزود: شهرداری تهران ۷۰۷ ساختمان تحت بهره برداری دارد که بر اساس آماری که ارائه شده، ساختمان های ۱۰ ناحیه در پنج منطقه در پی ناآرامی های اخیر آسیب دیدند.  

وی اضافه کرد: این آسیب ها در سطوح مختلف بوده و میزان ریالی خسارت برآورد نشده و در حال بررسی است.

اعطا ادامه داد: علائه بر این ساختمان ها، تجهیزات و ماشین آلات ۲ منطقه از شهرداری تهران هم آسیب دیده اند.

تخلفات «بام لند» قابل اغماض نیست

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تخلفات منطقه ۲۲ و مجموعه بام لند، گفت: موضوع بام لند به نقطه ای رسیده که تخلفات آن در اداره کل حقوقی شهرداری مطرح است و از منظر حق و حقوق شهروندان باید به این موضوع رسیدگی شود.
اعطا تاکید کرد:بررسی اجمالی این پرونده نشان می دهد که باید به طور اساسی به مسائل آن رسیدگی شود و نمی‌توان با اغماض از این مساله گذشت.

لایحه شورای معماری مناطق در نوبت صحن
اعطا با بیان اینکه شورای پنجم مبارزه با شهر فروشی را شعار خود می داند، گفت: در راستای مبارزه با این پدیده لایحه شورای معماری مناطق در نوبت صحن برای بررسی است و این موضوع موجب ایجاد در شهرداری شده که چرا شورا این لایحه را پیگیری می کند.
وی یادآور شد: در ابراز نگرانی ها به حواشی میرسیم که بیشتر می خواهیم جلو آن را بگیریم.

اطلب ۴۰ هزار میلیاردی حوزه حمل و نقل عمومی از هدفمندی یارانه ها

اعطا در ادامه خواستار توجه سران قوا به توسعه حمل و نقل عمومی پس از گرانی بنزین شد و تصریح کرد: در این شرایط مردم آسیب می بینند و توقع این بود که بخشی از افزایش نرخ بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد که بخشی از افزایش قیمت بنزین به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد، گفت: هنوز از گذشته و اجرای قانون هدفمندی یارانه مبلغی به حمل و نقل عمومی اختصاص نیافته است.

سخنگوی شورا افزود: حمل و نقل عمومی در کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان مطالبه دارد و در طرحی که مصوب شده، هیچ مبلغی برای حمل و نقل عمومی مشخص نشده است.

وی با اشاره به دیدار رییس شورا با معاون اول رییس جمهوری، گفت: انتظار می رود دو مصوبه شورای اقتصاد (در خصوص‌ حمل و نقل ریلی و ناوگان اتوبوس) اجرایی شود.


گلایه مندی شورا از عدم ارسال لایحه اصلاح ساختار 

اعطا با بیان اینکه هنوز مصوبه اصلاح ساختار شهرداری به شورا نیامده گفت: در ارسال لایحه اصلاح ساختار تعلل صورت گرفته و در این خصوص از شهرداری گلایه مندیم.

وی با بیان اینکه پذیرفته نیست که به دلایل و بهانه‌های مختلف ارسال این لایحه به شورا به تعویق بیافتد، تاکید کرد : لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران باید به قید سرعت ارسال شود در غیراین صورت شورا همان محتوا را به صورت طرح به صحن می آورد.

سخنگوی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جلسات فشرده کمیسیون تلفیق در هفته های اخیر، اظهار داشت: در مدت زمان باقی مانده تا پایان کار شوا، قصد داریم نگاه اولویت محور به برنامه پنج ساله سوم داشته باشیم و کمیسیون ها سه برنامه های اولویت محور خود را اعلام کنند.

وی گفت: با شهرداری توافق شد تا در مدت باقی مانده از عمر شورای پنجم این برنامه های اولویت دار به سر انجام برسد.

اعضای شورا میهمان شهردار

سخنگوی شورا همچنین از جلسه امشب اعضای شورای شهر با شهردار تهران خبر داد و گفت: این جلسه امشب غیر رسمی و به دعوت شهردار است و معاونان حناچی نیز دراین جلسه حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: جلسه امشب بیشتر مربوط به برنامه های عملیاتی است که در کمیسیون تلفیق تصویب شده است.

گزارش کمیته ویژه حذف نام شهدا
اعطا همچنین با تبریک هفته بسیج گفت: در این راستا در جلسه آینده شورا(۱۰ آذر) در خدمت سردار یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ خواهیم بود.
وی افزود: در جلسه یکشنبه آینده شورا همچنین ارایه گزارش کمیته ویژه بررسی موضوع حذف نام هشدار از تابلوهای شهری ارایه می شود.
این عضو شورا با بیان اینکه گزارش آماده است، گفت: منتظر بودیم هفته گذشته در دستور قرار گیرد اما به نظر می‌رسید به دلیل قطع اینترنت آنطورکه شایسته است اطلاع رسانی نشود.
وی یادآور شد که گزارش آن هم پس از ارایه در صحن برای دستگاه های مختلف ارسال می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.