به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت استان تهران که امروز برگزار شد گفت: صیانت از میراث فرهنگی یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شده، اقدامات و  فعالیت های این حوزه بسیار مورد توجه و انعکاس رسانه ها و دوست داران میراث فرهنگی قرار دارد که انتظار می رود تا اقدامات سلبی و ایجابی در حفاظت از میراث فرهنگی به ویژه در بافت تاریخی تهران بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

پرهام جانفشان با بیان اینکه در حفاظت از میراث فرهنگی فرصت خطایی وجود ندارد و هرگونه آسیب به این داشته های فرهنگی غیر قابل بازگشت و جبران است افزود: بی شک در کنار اقدامات ارزنده یگان حفاظت باید به دنبال تشکیل نهاد های مردمی و داوطلب برای حراست از میراث فرهنگی باشیم.

وی با تاکید براینکه تمامی ۱۶ شهرستان استان تهران از بعد میراث فرهنگی دارای اهمیت و جایگاه است خاطرنشان کرد: تعدادی از شهرستان های نظیر ری به دلیل جایگاه تاریخی و تعدد آثار فرهنگی باید بیشتر مورد رصد و پایش همکاران یگان حفاظت در گشت ها قرار گیرد.

سردار رحمت‌اللهی فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی در این مراسم با بیان و تبیین اهداف یگان حفاظت گفت: رویکرد اصلی این فرماندهی پیشگیری از وقوع جرم در حوزه میراث فرهنگی است.

فرمانده یگان حفاظت افزود: پرسنل یگان حفاظت ضمن ایجاد نظم در بازدید کنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی تحت مدیریت وزارت میراث فرهنگی باید بر تکریم و حفظ حقوق شهروندی بازدید کنندگان اهتمام ورزند.

براین اساس از زحمات شهرام صابری در مدت سرپرستی یگان حفاظت استان تهران تقدیر و سرهنگ محمد جواد سیفی را به فرماندهی جدید این یگان معارفه شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.