عبدالرسول کریمی روز یکشنبه در پنجمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «میقات الصلاة» در سالن اشراق آموزش و پرورش منطقه ۷ شهر تهران با اشاره به اینکه اساس عبادت ما نماز است، اظهارداشت: براساس روایات و احادیث، میزان سنجش اعمال نماز است و یکی از برنامه‌های اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی، تعمیق آموزه‌های دینی به یاری سه منشور قرآن، عترت و نماز است.

وی گفت: معتقدم انسانی که خود را به ذات اقدس الهی متصل کند و پیوند ناگسستنی با این سه منشور داشته باشد از بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون خواهد ماند.

کریمی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌ تعمیق آموزه‌های دینی در مدارس افزود: امسال اجلاس سراسری نماز در آذرماه برگزار می‌شود و تاکنون در سطح مناطق ۱۹ گانه برنامه‌هایی در این رابطه برگزار و از بیش از یکهزار فرهنگی، ائمه جماعت، معاون و مربی پرورشی تجلیل شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز و میقات الصلاة و تجلیل از برپاکنندگان نماز جماعت همزمان با اذان شرعی در مدارس اظهارداشت: در تلاش هستیم که این فرهنگ را در تمامی مدارس گسترش و توسعه دهیم.

وی، اجرای طرح «آستان ملکوت» شناسایی و تجلیل از مدارسی که نمازخانه‌های برتر دارند و «یکشنبه‌های علوی» با هدف شناخت دانش‌آموزان با سیره حضرت علی(ع) را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش تهران عنوان کرد و گفت: نسل نوجوان و جوان برای هویت‌یابی به این مبانی نیازمندند و هر چقدر هم با این مباحث مانوس باشند، از آسیب‌های اجتماعی فاصله خواهند گرفت.

کریمی افزود: در ۹۰ درصد مدارس پایتخت در ۶پایه تحصیلی آموزش عملی نماز انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، ایجاد ارتباط میان خانه، مدرسه و مسجد از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تاکنون در یکهزار و ۲۰۰ مدرسه این ارتباط ایجاد شده است و در مناطق ۷، ۱۰، ۱۱ و ۱۴ اقدامات موثری در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مبین و یاوران نماز در مدارس شهر تهران اظهارداشت: سال گذشته  بیش از یکهزار و ۲۰۰ مدیر مدرسه مورد آموزش قرار گرفتند و امسال بیش از ۶۰۰ مدیر مدارس دوره‌های اول و دوم متوسطه مورد آموزش قرار گرفته و به عنوان یاوران نماز فعالیت خواهند کرد.

کریمی، مباحث دینی را مباحث فطری دانست و گفت: تلاش داریم این مباحث را متناسب با ویژگی‌های جسمی و رشدی دانش‌آموزان نهادینه کنیم و به فعلیت برسانیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق تهران نیز در این آیین درباره اهمیت نماز مطالبی را مطرح کرد و گفت: نماز شاخص و معیار بندگی است و محک بندگی خداوند نماز است.

حجت الاسلام محسن کرمانی افزود: نماز تنها واجبی است که خداوند وقتی زمانش زمان آن فرامی‌رسد علنا و رسما آن را به ما اعلام می‌کند و هیچ واجبی اینگونه نیست.

وی با بیان کرد: نماز ستون دین است و خداوند در هیچ قرآن ما را امر نکرده که نماز بخوانید بلکه هرجا امر کرده گفته نماز را اقامه کنید. زیرا نماز ستون دین است و اقامه باید کرد. نماز معیار قبولی بقیه اعمال ماست.

۲۰۰ نفر از فعالان امر نماز شامل مدیران، اولیا، دانش‌آموزان و امامان جماعت و معاونان پرورشی فعال در حوزه اقامه نماز در مدارس شهر تهران در اجلاس نماز  و میقات الصلاة تجلیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.