سید مهدی هدایت روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های محلی و مردمی با ارائه خدمات به گروه‌های مختلف کودکان، زنان، جوانان، نوجوانان، سالمندان، افزایش فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، رفاهی مربوط به رده‌های سنی ساکنان سهم بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و افزایش کیفیت زندگی در مساکن مهر پردیس به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت نقش مدارس اجتماع‌ محور در شهرهای جدید خاطر نشان کرد: سرای محلات و مدارس اجتماع‌ محور مهمترین رکن ساختار اجتماعی محلات است که بی‌شک شروع فعالیت‌های آن‌ها محور تحولی ساختاری در جهت تحقق رویکرد محله‌محوری و گامی ارزنده برای راه‌اندازی واحدهای مربوط به سلامت، امور ورزشی، تفریحی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، هنری و کتابخانه‌ها در مقیاس محله خواهد بود.

 مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: مشارکت در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله، شناسایی و کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر محله، مدیریت و ساماندهی امور مربوط به مدیریت بحران در مقیاس محلی و سازماندهی و مشارکت شهروندان دراین زمینه، مشارکت و همکاری در آموزش و افزایش سطح آگاهی شهروندان در آینده‌ای نزدیک رابه همراه خواهد داشت.

هدایت عنوان کرد: این اماکن آموزشی با هدف افزایش مشارکت مردمی در اداره محله از طریق به کارگیری توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مادی و معنوی شهروندان، استفاده از امکانات محلات، افزایش اعتماد و ارتباط متقابل بین مسئولان و ساکنان محلات، تلاش در جهت احیا و برجسته‌سازی هویت و جایگاه محلی راه اندازی شده است.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های متنوع در زمینه توانمندسازی و آموزشی و ارائه خدماتی در غالب مراکز کار آفرینی در جهت رونق اقتصاد محلی گام بر می‌دارند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به عملکرد مدارس اجتماع محور در فازهای ۸ و ۱۱ مسکن مهر پردیس خاطر نشان کرد: فضاهای آموزشی که در حال حاضر دانش آموزان در آن حضور ندارند به منظور ایجاد اشتغال در فازهای جدید مسکن مهر به رایگان در اختیار کارآفرینان  قرار گرفته است.

هدایت عنوان کرد: مدارس اجتماع محور پردیس با پیگیری شرکت عمران و همکاری دستگاه‌های اداری مختلف شهرستان از جمله اداره ورزش و جوانان و مرکز فنی و حرفه‌ای، از تابستان سال جاری فعالیت رسمی خود را در فازهای ۸ و ۱۱ آغاز کرد که شاهد استقبال ساکنان از این مدارس هستیم.

وی ادامه داد: مدرسه اجتماع محور شماره ۳ پردیس در فاز ۵ مسکن مهر پردیس  افتتاح خواهد شد تا شاهد تداوم ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... برای دیگر ساکنین فازهای مسکن مهر در پردیس باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به آغاز کار کارگاه دوخت لباس ۲ ساعته در مدارس اجتماع محور پردیس خاطر نشان کرد: تشکیل کارگروه بانوان توانمند در رشته خیاطی و ایجاد زنجیره تولید لباس، کارگاه دوخت لباس ۲ ساعته با هدف کارآفرینی و توانمدسازی بانوان و تامین نیازهای ساکنین فازهای ۸ و۱۱، در مدارس اجتماع محور راه‌اندازی شده است.

گفتنی است در این جشنواره انواع و اقسام غذاهای ایرانی، فرنگی، شیرینی، دسر، انواع دمنوش گیاهی توسط بانوان هنرمند عرضه شده است و عصر امروز غذاها با قیمت مناسب به بازدیدکنندگان فروخته خواهد شد.

 در مدرسه اجتماع محور فاز ۸ پردیس علاوه بر جشنواره غذا کتابخانه ای با هفتصد عنوان کتاب  در ده موضوع، دارالقرآن و غرفه‌های طب سنتی، گریم کودکان، فروش کیف های زیبای دست دوز، فروش چادر مشکی و چادر رنگی و...  به همت کارآفرینان شهرستان برپا شده است.

شهرستان پردیس با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.