محمود محمودی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این ۲ مجتمع در انبارهای امین آباد شهرری و دیگر نقطه جنوبی تهران به مساحت ۲ هکتار در شرکت تعاونی سبزی کاران در مجاورت برزگراه امام علی (ع) راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعاونی‌ها و تشکل‌های تولیدی مرتبط و یا هر تولیدکننده‌ای که بتواند محصولات خود را بطور مستمر در این مراکز عرضه کند در این ۲ مجتمع فعالیت خواهند داشت.

مدیر تعاون روستایی استان تهران خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سعی می‌کنیم نهاده‌های بخش کشاورزی نظیر کود، سم و بذر را با قیمتت مناسبی تامین کنیم اما توجه به بخش بازرگانی کشاورزی نیز اهمیت دارد که با ایجاد بازارچه‌ها و مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی می‌توان این زنجیره را نیز کامل کرد.

به گفته وی، در حال حاضر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، تولیدات خود را با کمترین قیمت به فروش می‌رسانند اما این محصولات با قیمت بالایی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد که ایجاد این باراندازها و بازارچه‌ها و همچنین تکمیل زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره به کاهش واسطه‌گری کمک خواهد کرد.

محمودی ادامه داد: برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با شهرداری تهران نیز مذاکراتی داریم تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را در میادین میوه و تره‌بار به طور مستقیم عرضه کنند.

به گفته وی، رب گوجه‌فرنگی، ‌نهاده‌های دامی، سبزی و صیفی استان تهران در حال برنامه‌ریزی برای صادرات است.

مدیر تعاون روستایی استان تهران درباره تنظیم بازار میوه شب عید امسال نیز گفت: وظیفه تامین میوه شب عید به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد و این سازمان در این زمینه مسئولیتی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.