مهدی صداقت روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: استادیوم پنج هزار نفری قیامدشت و سه سالن ورزشی در شهرری از جمله این طرح‌ها است که به صورت نیمه تمام در معرض تخریب است.

وی افزود: علاوه بر این طرح‌ها برای بازسازی سالن‌ها و اماکن ورزشی این شهرستان نیز اعتباری در حدود  ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که بخشی از این اعتبار از محل اجاره اماکن ورزشی تامین می‌شود این در حالی است که سال گذشته یک میلیارد و  ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار به بازسازی سالن‌های این شهرستان اختصاص داده شد که کافی نیست.

صداقت با اشاره به اینکه میزان سرانه ورزشی شهرستان ری ۳۷ صدم متر مربع است، گفت: این میانگین در پایتخت ۴۷ صدم و در کل کشور ۷۲ صدم متر مربع است که این خود گواه از شرایط نامناسب و کمبود امکانات در این منطقه جنوبی پایتخت دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ ورزشکار از این شهرستان شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند، عنوان کرد: امکانات اندک ری متناسب با جایگاه این منطقه نیست و باید بخش خصوصی بیشتر فعال باشد و مسئولان نیز به ورزش بهای بیشتری دهند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر دارای ۶۰ هیأت ورزشی است، این شهرستان به تنهایی پنج مدال از ۱۵ مدال المپیک را کسب کرده به همین دلیل این شهرستان را شهر طلایی کشور در المپیک می‌نامند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.