شکراله حسن بیگی عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری شورای آموزش و پرورش استان تهران که در شهرستان پردیس برگزار شد، ضمن تبریک آغاز هفته وحدت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل افزایش ناگهانی جمعیت به جای اینکه به مسائل زیر بنایی تربیتی و فرهنگی در آموزش و پرورش بپردازیم به دنبال رفع مشکل کمبود کلاس درس، کمبود معلم و تامین تجهیزات آموزشی هستیم.

وی افزود: شورای آموزش و پرورش به عنوان یک پارلمان فرهنگی برای تصمیم‌گیری در مورد مسائل تربیتی و فرهنگی شهرستان و استان تشکیل می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه همه ما موظفیم برای رفع مشکلات آموزش و پرورش کمک کنیم، خاطر نشان کرد: معلمانی که مشکلات و دغدغه فکری نداشته باشند با خیال راحت به آموزش و تربیت فرزندان ما می رسند.

 حسن بیگی در ادامه با اشاره به سختی شرایط کار فرهنگیان عنوان کرد: آنها در ترافیک تهران از غرب به پردیس می‌آیند، با وجود خستگی راه و دغدغه مالی به دانش آموزان ما درس می‌دهند.

وی افزود: در مدارس برخی از کشورها کار فرهنگی قبل از ورود دانش آموز به مدرسه آغاز می شود و در زمان فارغ التحصیلی علاوه بر آموزش دروس، حرفه آموزی، اخلاق، احترام به خانواده را فرا می‌گیرد اما دانش آموزان ما با وجود آموزه‌های دینی بسیار با محتوا پس از فارغ التحصیلی نیاز به کمک و برنامه ریزی دارند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران ضمن تقدیر از عملکرد عبدالعظیم رضایی، فرماندار شهرستان پردیس اظهار داشت: مصوبات خوبی در این جلسه داشتیم و اگر تمام مسئولان با پی گیری مصوبات به  قول های خود عمل کنند بخشی از مشکلات آموزش و پرورش در این شهرستان حل خواهد شد.

حسن بیگی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان پردیس پس از تفکیک از تهران مشکلات مالی زیادی دارد، خاطر نشان کرد: تعویق پرداخت حق سرویس همکاران فرهنگی، کمبود فضای آموزشی، تردد معلمان از سایر نقاط به شهرستان مشکلاتی برای آموزش و پرورش شهرستان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه موردی به نام حق سرویس در بودجه آموزش و پرورش دیده نشده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش الزامی برای تامین سرویس معلمان ندارد، طی چند سال گذشته این مورد به رویه تبدیل شده اما با توجه به وضعیت فرهنگیان باید از جایی به آموزش و پرورش کمک شود.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران گفت: معلمان بومی که شرایط لازم را داشته باشند و امتیاز کافی را در آزمون متمرکز کسب کرده باشند در اولویت به‌کارگیری در آموزش و پرورش  این شهرستان قرار دارند.

شهرستان پردیس با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.