انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در جلسه ائمه جمعه استان تهران افزود: استان تهران با ١٧ درصد جمعیت کشور علی رغم پایتخت بودن مشکلات عدیده‌ای دارد که مسئولان طراز اول کمتر به آنها توجه داشته‌اند.

وی مشکل اصلی استان را مسائل زیست محیطی ( آلودگی هوا و خاک)، کمبود سرانه آموزشی و حمل نقل عنوان کرد و ادامه داد: زمین‌های جنوب غرب و شرق استان روزانه یک میلیمتر فرو نشست دارد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: آلودگی هوای برخی شهرستان‌های تهران نیز در چند روز گذشته از شاخص ١۵٠ گذشت و با قرار گرفتن در شرایط اضطرار منجر به تعطیلی مدارس شد.

وی با بیان اینکه میانگین تخت بیمارستانی در کشور ١.۶ دهم به ازای هر هزار نفر و در شهرستان‌های تهران شش دهم به ازای هر هزار نفر است، تصریح کرد: در راستای افزایش تخت‌های بیمارستانی، بیمارستان‌های مهدی کلینیک و تجریش در تهران در حال تکمیل است.  

استاندار تهران همچنین افزود: مرکز درمانی در شهرستان پردیس وجود ندارد و بیماران برای درمان به بیمارستان‌های تهران منتقل می‌شوند.

محسنی بندپی گفت: در زمینه کمبود سرانه‌های آموزشی سیستان و بلوچستان در سال گذشته در رتبه اول، استان تهران در رتبه دوم و استان البرز در رتبه سوم قرار داشت اما امسال  استان البرز در رده اول و استان تهران همچنان در رتبه دوم کمبود سرانه آموزشی قرار گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی باعث مشکل برای رفت و آمد شهروندان شده است و برای رفع این مشکل خط قطار شهری به سمت شهرستان پیشوا تا پایان سال چهار بانده می‌شود و مرحله مطالعاتی احداث خط مترو جنوب غربی استان تهران نیز به پایان رسیده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه میزان اتباع خارجی در سرشماری سال ٩۵ در استان ۵۵٠ هزار نفر به صورت رسمی و ٩٠٠ تا ٩۵٠ نفر به صورت غیررسمی، یعنی جمعا یک میلیون و ۵٠٠ نفر بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه وجود اتباع در استان باعث افزایش بحران و آسیب‌ها می‌شود باید هر چه سریع تر اتباع ساماندهی شوند.

تحول در حوزه استانداری و ائمه جمعه 

استاندار تهران همچنین ضمن قدردانی از حضور ائمه جمعه استان برای شرکت در این جلسه گفت: خلائی در رابطه با مشاور استاندار در حوزه روحانیت وجود داشت که بعد از انتخاب احمدرضایی خزائی به عنوان مشاور استاندار شاهد تحول در این حوزه با روحانیون هستیم.

محسنی بندپی افزود: استمرار این جلسه‌ها باعث برون داد خوبی برای خدمتگذاری به مردم می‌شود.

وی افزود: یکی از ارکان تشکیل و برپایی نماز جمعه به فرمان امام خمینی (ره) در ۵ مرداد ۵٨ ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولان بود و برگزاری نماز جمعه در افزایش تقوا، معنویت و اجتماع پذیری مردم موثر است.

استاندار تهران با بیان اینکه وظایف اصلی ائمه جمعه حفظ و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی،  رسیدگی به مشکلات آحاد جامعه، افزایش بصیرت و کاهش آسیب‌های اجتماعی است تصریح کرد: دسترسی مردم به ائمه جمعه بدون مانع است و ائمه می‌توانند مشکلات مردم را به صورت مستقیم به مسئولان انتقال دهند.

همچنین مشاور استاندار تهران در امور روحانیون نیز در این جلسه گفت: همگی در یک کشتی نشسته‌ایم هر چه ارتباط استانداری با ائمه جمعه بیشتر باشد می‌توانیم برای حفظ نظام و جایگاه ائمه بیشتر تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا خرائی خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که یک استاد تمام دانشگاه در کسوت استانداری تهران قرار گرفته و مسائل را براساس مباحث علمی و با استانداردهای بین المللی پیگیری می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.