به گزارش ایرنا، محمدهادی ناصری طاهری روز سه شنبه در حاشیه تجدید میثاق کارکنان کتابخانه‌های استان تهران با آرمان‌های امام راحل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برنامه‌ها شامل رونمایی از کتاب، جلسه نقد و بررسی کتاب، مسابقات کتاب‌خوانی، جلسات قرآن و نهج‌البلاغه، برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی، برنامه‌های بخش کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی کشور از ۲۳ تا ۳۰ آبان برگزار می شود، عنوان کرد: تجلیل از کتابداران و کتابخوانان نمونه و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی از دیگر برنامه‌های این هفته محسوب می شود.

ناصری طاهری اضافه کرد: سه کتابخانه عمومی طی هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان تهران به بهره برداری می رسد و همچنین در هفته اول آذر ماه نیز یک کتابخانه سیار در روستای اسلام آباد جاده نظامی شهرستان ری آغاز به کار خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منابع کتابخانه‌های عمومی استان تهران در سال جاری به دلیل مشکلات بودجه‌ای و گرانی کاغذ مانند سال‌های گذشته به روز رسانی نشده است، تصریح کرد: مشکلات مالی تامین منابع به روز کتابخانه با تلاش وزارت ارشاد به پایان رسید و تا سه ماه آینده تمامی منابع به روز رسانی خواهد شد.

طاهری یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های کشور براساس وظیفه سازمانی و برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی طی سال‌های گذشته در فواصل منظم تمامی منابع کتابخانه‌ها را به روز رسانی کرده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در بخش دیگر سخنان خود به تبدیل کتابخانه‌ها به باشگاه‌های فرهنگی عمومی و چند منظوره، اشاره کرد و افزود: امسال به دلیل اجرای این طرح و همچنین امانت گرفتن  کتاب آمار استقبال مردم از کتابخانه‌ها بسیار بالا رفته است.

طاهری یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اجرای این طرح از حالت سنتی خارج و به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل شده‌اند که در آن کتابداران علاوه بر انجام وظیفه ذاتی خود خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز به مراجعان ارائه می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.