به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت،  سردار حسین رحیمی در حاشیه ششمین ملاقات چهره به چهره با مردم تهران که در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ برگزار شد، بر لزوم کاهش ساعت اتمام طرح آلودگی هوا در نیمه دوم سال تاکید کرد و افزود: معتقدیم که در نیمه دوم سال ساعت پایان این طرح باید از ۱۹ کاهش پیدا کند چرا که در شرایط فعلی سبب افزایش بار ترافیک به ویژه در لایه بیرونی محدوده طرح می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از ترافیک در تهران به حجم و تعداد خودروها باز می‌گردد و وظیفه پلیس این است که ماموران در کمترین زمان ممکن در صحنه تصادف‌ها حاضر شوند، تقریبا جایی را نمی‌توان یافت که ترافیک سنگین در پی حضور نداشتن پلیس در صحنه تصادف ایجاد شده باشد.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر این که راه حل مشکل ترافیک و کاهش آن هم‌افزایی است، تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای ترافیک شهر تهران مسائل و نکاتی مطرح شد اما متاسفانه در مورد رسیدگی به وضعیت ترافیک کمتر همدلی و تحرک وجود دارد و در جلسه‌ها بیشتر بحث‌های تکراری مطرح می‌شود.

سردار رحیمی گفت: دستگاه‌های مذکور باید برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا با جدیت اقدام کنند و جلسه‌های فرمایشی، تکراری و حرف‌های انتزاعی باید به جلسه ها و سخنان کارشناسی بدل شود و دستگاه‌ها بگویند که چه اقدامی برای کاهش آلودگی هوا انجام داده‌اند.

وی با طرح این پرسش از مسئولان که برای بهبود وضعیت ترافیک و آلودگی هوا در سال‌های اخیر چه کاری انجام داده‌اید،  گفت: غیر از این بوده که در هنگام آلودگی هوا منتظر باد و باران هستیم؟

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه دیگر دستگاه‌ها باید ابزار و شرایطی را فراهم کنند که پلیس بتواند از آن بهره برداری کند، گفت: پلیس درباره‌ این موضوع بودجه‌ای ندارد اما تلاش کرده‌ایم که در تمام صحنه‌ها حاضر شویم.

سردار رحیمی تاکید کرد:‌ مساله ترافیک تهران راه حل دارد، باید تمام دستگاه‌ها و نهادهای مسئول پای کار بیایند چراکه تعداد تاکسی و اتوبوس‌ها در ساعات اوج ترافیک کم است، حدود دو تا سه هفته است که ترافیک در تهران سنگین شده و پلیس هم پای کار است اما باید بسترها برای کار نیز از سوی دستگاه‌های مربوطه حل شود.

وی با بیان اینکه برای کنترل ترافیک باید هم‌افزایی بیشتری داشته باشیم، گفت: برخورد با خودروهای دودزا با جدیت از سوی پلیس ادامه دارد اما توپ را در زمین هم انداختن مشکلی از مردم حل نمی‌کند.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص ترافیک سنگین اطراف نمایشگاه بین‌المللی در شب گذشته نیز گفت: وضعیت ناهنجاری را در این محدوده دیدم و خودم هم در ترافیک مانده بودم،  آثار ترافیک در یک نقطه در بسیاری از معابر شهر تهران خود را نشان می‌دهد اما ما چند بار باید به مسئولان نمایشگاه بگوییم که نمایشگاه‌های پرمخاطب را در زمان‌های متفاوت برگزار کنند چراکه ترافیک نمایشگاه بین‌المللی بر کل ترافیک در تهران تاثیر می‌گذارد اما متاسفانه به حرف‌های پلیس گوش نمی‌کنند.

سردار رحیمی همچنین با توجه به اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران از سه شنبه هفته گذشته در پایتخت گفت: دستگاه‌های مسئول چه کمکی در این زمینه به ما کرده‌اند؟ ما به عنوان پلیس که وظیفه داریم ترافیک را مدیریت کنیم، آمادگی داریم که در این زمینه اقدام کنیم حتی با مسئولان همکاری هم کرده‌ایم و آنان گفته‌اند محدوده طرح ترافیک را تغییر دهیم که انجام شد اما مسئولان چه کمکی به ما کردند؟

وی افزود: ترافیک عصرگاهی برای اعصاب و روان مردم مشکل ایجاد کرده است ما معتقدم که مساله ترافیک نیازمند یک طرح و نقشه راه جدید است و باید به حمل و نقل عمومی و بحث سرویس ادارات و احیای آن مورد توجه قرار بگیرد.

لازم به ذکر است سردار رحیمی در ملاقات مردمی به درخواست و سوال‌های بیش از ۴۳۰ نفر از شهروندان رسیدگی و برخی از سوال‌ها را به پلیس‌های تخصصی مربوط به پلیس راهور، پلیس اماکن و پلیس امنیت ارجاع داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.