عزیز میکائیلی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با هدف نظارت و کنترل بر واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی منابع آبی ،کنترل و نظارت بر مناطق طبیعی، حیات وحش، ساخت و ساز های غیر مجاز، صید و شکار در شهرستان پردیس در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به دستگیری ۴ شکارچی متخلف در ارتفاعات شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: شکارچیان متخلف از قانون صید و شکار با دو قبضه اسلحه دولول و یک قبضه اسلحه تک لول کالیبر ۱۲ به همراه ۴۷ عدد از انواع فشنگ برای شکار پرنده و چهار پایانی مانند قوچ، میش و کل( با فتحه ک) به همراه داشتند که قبل از اقدام به شکار  دستگیر شده و  پرونده آنها طی صورت جلسه ای تنظیم و در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس ضمن قدردانی از حمایت علیرضا آقاجری دادستان شهرستان پردیس اظهار داشت: این اقدام برای اولین بار در این شهرستان اجرا شد زنگ خطری برای برخورد قانونی با شکارچیان متخلف در این محدوده است.

وی با اشاره به محدوده فعالیت ماموران حفاظت از محیط زیست شهرستان خاطر نشان کرد: حوزه جغرافیایی تحت پایش این اداره از سمت لواسان در محدوده ارتفاعات واصفجان، منتهی الیه شهرستان به سمت سد ماملو، ارتفاعات ملحق به بالادست به طرف سد لار و پایین دست در محدوده شهرستان شمیرانات با هماهنگی و هدایت دادستان شهرستان هستند و با متخلفان صید و شکار برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس تاکید کرد: این شهرستان حیاط خلوت متخلفین از قانون صید و شکار نیست و با توجه به ممنوعیت شکار در محدوده اعلام شده یگان حفاظت محیط زیست با تمام قوا با متخلفین برخورد قانونی می کند.

وی ضمن تقدیر از مشارکت شهروندان در اطلاع رسانی تخلفات زیست محیطی خاطر نشان کرد: همکاران ما به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات شهروندان هستند تا تخلفات زیست محیطی را به شماره ۱۵۴۰ گزارش بدهند.

شهرستان پردیس با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.