حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورامین با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام(ص) گفت: پس ار رحلت نبی مکرم اسلام، اصحاب سقیفه سنگ بنای اختلاف و انحراف را در جامعه اسلامی گذاشتند که تا کنون نیز مسلمانان از نتایج زیانبار آن متضرر شده اند، امروز نیز دست‌های پیدا و پنهانی برای ایجاد اختلاف در جامعه فعال هستند.
وی افزود: دشمنان قسم خورده اسلام، برای ایجاد اختلاف بین تشیع و تسنن، به توطئه‌های گوناگونی دست می‌زندد، شیعه انگلیسی می‌سازند و سنی آمریکایی پرورش می‌دهند تا از جامعه اسلامی صدای واحد به گوش نرسد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: وحدت بین مسلمانان به معنای دست برداشتن از مبانی فکری و اعتقادی نیست، مسلمانات در خصوص مبانی اعتقادی منطقی و عقلانی باید به بحث و گفتگو بپردازند ولی لازم است تا در مشترکات و تقابل دشمنان مشترک یک حرف بزنند.
وی تصریح کرد: آمریکای مستکبر و اسرائیل غاصب به شیعه و سنی رحم نکرده و آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند، امروز مسلمانان باید از فرصت هفته وحدت برای ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان استفاده کرده و حول محور حضرت محمد(ص)، با توطئه دشمنان مقابله کنند.
محمودی در بخش دیگری ازخطبه‌های نماز جمعه ورامین با گرامیداشت 14 آبان روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ همانند اکسیژن هوا می‌ماند که بدون آن، جامعه از بین می‌رود، با وجود آن که شورای فرهنگ  عمومی از مسئولان ارشد تشکیل می‌شود ولی برخی از افراد در اجرای مصوبات شورا تعلل می‌کنند.
وی گفت: امروز جامعه با معضلاتی همچون سخت‌گیری در ازدواج، تجمل‌گرایی ،تعیین مهریه‌های سنگین، تاخیر در ازدواج،  مشکلات ترافیکی و افزایش قلیان‌سراها مواجه است که باید با فرهنگ‌سازی مناسب، این مشکلات برطرف شود.


توطئه سران غرب مسلمانان را با وجود نقاط مشترک به جان هم انداخته است
امام جمعه شهر خیرآباد ورامین نیز خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: امروز بر اثر جهالت و وابستگی سران کشورهای مسلمان و عدم توجه به دشمنی استکبار جهانی با مسلمانان، شاهدیم که با وجود نقاط مشترک بین مسلمانان، امروز آتش جنگ و کینه در منطقه افروخته شده است و جان بسیاری از مسلمانان به ناحق توسط مسلمانان دیگر گرفته می‌شود و در مقابل رژیم غاصب در امنیت کامل به سر می‌برد.
حجت الاسلام جعفر طزری با اشاره به اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت:یکی از حربه‌های آمریکا و سه کشور اروپایی پس از برجام، معطل کردن مسئولان برای  تعطیل کردن کشور است .
وی افزود: با خروج آمریکا از برجام، انتظار می‌رفت که ایران نیز از برجام خارج شود ولی سه کشور اروپایی با دادن وعده های خالی، تلاش کرد که برجام را حفظ کند ولی عملا، آن‌ها هم از برجام خارج شدند.
امام جمعه خیرآباد تصریح کرد: کاهش تعهدات برجامی برای نشان دادن عکس‌العمل از سوی طرف مقابل بود ولی تا کنون شاهد بوده ایم ۴ مرحله کاهش تعهدات برجامی نیز عملا نتوانسته آن‌ها را به انجام تعهداتشان وادار کند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.